| کد خبر: 268747 |

به انتخاب وب سایت «تراول تراینگل»؛

زیباترین مسیرهای ریلی جهان

سفرهای ریلی اگرچه در تصور عموم، به اندازه سفرهای دریایی از جذابیت لازم برخودار نیستند؛ اما باید بدانیم که به واسطه عبور قطار از اقلیم های آب و هوایی مختلف، این دست سفرها نیز می توانند بسیار جالب توجه باشند.

تین نیوز

سفرهای ریلی اگرچه در تصور عموم، به اندازه سفرهای دریایی از جذابیت لازم برخودار نیستند؛ اما باید بدانیم که به واسطه عبور قطار از اقلیم های آب و هوایی مختلف، این دست سفرها نیز می توانند بسیار جالب توجه باشند. در بسیاری از نقاط جهان، مسیرهای ریلی بسیار زیبایی در حال فعالیت هستند، که نام آنها همواره در فهرست پر فروش ترین مقاصد تورهای گردشگری کشورهای مختلف به چشم می خورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، مطلب حاضر، برگرفته از ۱۵ مسیر ریلی زیبای جهان به انتخاب وب سایت مشهور در صنعت گردشگری یعنی «تراول تراینگل» می باشد.

راه آهن ترانس سیبری روسیه

راه آهن ترانس سیبری، در مجموع شامل ۹۳۰۰ کیلومتر خط و ۱۲۰ ایستگاه ریلی در سراسر روسیه بوده و یکی از مسیرهای ریلی بزرگ و طولانی در این کشور پهناور محسوب می شود. نکته جالب در خصوص راه آهن ترانس سیبری اینکه طی مسافت آن به صورت کامل، حدود ۶ روز و ۵ ساعت به طول خواهد انجامید. در طول این سفر، شما از ۸ منطقه زمانی (Time Zone) عبور خواهید کرد. اختلاف و سرعت حرکت زمان در راه آهن ترانس سیبری به دلیل قرار گرفتن در کم عرض ترین بخش های زمین، بسیار جذاب به نظر می رسد.

راه آهن ترنس سیبری روسیه

راه آهن کونکان هندوستان

اگر اهل طبیعت گردی هستید، بهتر است بدانید که بهترین نقاط برای عکاسی را در راه آهن بزرگ هندوستان می توان یافت. یکی از زیابترین این خطوط ریلی، راه آهن کونکان (Konkan) است که دو ایالت گوآ و کارناتاکا را به یکدیگر متصل می سازد. در این مسیر، آبشارهای زیادی در حاشیه ریل قرار گرفته اند که بزرگترین آنها ۶۰۰ متر ارتفاع داشته و به واسطه نوع قرار گرفتن شکاف محل عبور آبشار، تصویر این آبشار در عکس های دوربین شما به شکل شیر روان و نه آب، نمایان خواهد شد.

راه آهن کونگان هندوستان

این خط ریلی، در حقیقت یکی از خطوط ورودی به ایالت گردشگری گوآ بوده و به راه آهن جنوب هند متصل می شود. حضور جنگل های انبوه استوایی، هوایی سرد و دلچسب و عبور از آبشارهای متعدد، از ویژگی های عجیب این مسیر ریلی محسوب می شوند.

راه آهن جنوب هند

همانطور که گفته شد، بخش جنوبی راه آهن هندوستان به واسطه عبور قطار از جاذبه های طبیعی و گردشگری متنوع و بی بدیل، بسیار رویایی به نظر می رسد. در راه آهن جنوب هند، می توانید با قطار از روی اقیانوس بزرگ هند عبور کرده و عمق این اقیانوس را در زیر پای خود حس کنید.

Sq4JOvWlvFev

پل ریلی «پامبان» به طول ۲.۳ کیلومتر، بخشی از راه آهن جنوب هند بوده که علاوه بر مشهور بودن به عنوان یکی از شاهکارهای طراحی و مهندسی سازه جهان، امکان عبور از اقیانوس هند با قطار را برای شما مهیا می سازد.

اکسپو ریل سریلانکا

انتخاب بعدی وب سایت تراول تراینگل، مسیر ریلی «کَندی – اِلا» کشور سریلانکا است. این مسیر ریلی به قدری چشم نواز است که شما را به عمق رویا فرو می برد.

قطار اکسپو ریل سریلانکا

در طول این مسیر ۶ ساعته، از جنگل انبوه درخت و علف های استوایی، آبشارهای بزرگ و متعدد و بزرگترین مزارع چای هند عبور خواهید کرد. قطار همچنین، در طول مسیر توقف مناسبی خواهد داشت که می توانید از فرصت استفاده کرده و در منطقه «نووارا الیا» استراحت دلچسبی را تجربه نمایید.

مسیر ریلی راکی مانتینر کانادا

شاهکار مهندسی راه آهن کانادا یعنی خط ریلی راکی مانتینر (Rocky Mountainer) در سراسر کانادا مشهور بوده و دستکم همچون پل ورسک فیروزکوه، کمتر کسی در کانادا نام این خط ریلی را نشنیده است. دلیل شهرت این خط ریلی، عبور خط از باریکترین بخش چسبیده به رشته کوه «لافتی» است.

قطار راکی مانتینر کانادا

البته همین میزان فاصله میان قطار و دریا وجود دارد. اما از آنجاکه بدنه سالن های مسافری معمولا با اکسل ها فاصله عرضی دارند، در طول مسیر حس خواهید کرد که واقعا قطار از روی آب حرکت می کند. بخش های مهمی از این مسیر زیبا نیز از روی پل های مستحکم ریلی عبور می کند که در مجموع، می توان این مسیر ریلی را به عنوان نماد معماری کانادا انتخاب کرد.

مسیر ریلی «گرند کنییِن» آمریکا

مسیر ریلی ۲.۵ ساعته از ایستگاه ویلیامز به سمت نوار جنوبی پارک ملی گرند کنیین (Grand Canyon) یکی از زیباترین مسیرهای ریلی در آمریکا محسوب می شود.

قطار گرند کنیون امریکا

این مسیر ریلی ۱۰۵ کیلومتری به هیچ عنوان جای استراحت برای شما باقی نخواهد گذاشت. همانطور که از نامش پیداست، قطار از یک دره بسیار بزرگ پوشیده از گونه های گیاهی و جانوری بسیار جذاب و حفاظت شده عبور می کند. در حقیت مسافرین این قطار می توانند تنها با پرداخت هزینه یک بلیط، یک تور سافاری اقتصادی را نیز تجربه نمایند.

راه آهن «اِل چِپِی» مکزیک و دنیای رنگین کمان

یکی از زیباترین مسیرهای ریلی جهان یعنی راه آهن ال چپی (El Chepe) مکزیک به واسطه عبور از سرزمین زیبای این کشور یعنی «سییِرا تاراهومارا» یکی از زیباترین مسیرهای ریلی در جهان محسوب می شود.

راه آهن ال چپی مکزیک

طول این مسیر ۱۵ ساعت بوده و مسیر قطار نیز به گونه ای است که تقریبا تمامی صحنه های طبیعی زیبای مسیر را، از کوه های سر به فلک کشیده سر سبز و آبشار های آنها گرفته تا رنگین کمان بزرگ این منطقه می توانید مشاهده کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    درصورت اتصال دریایدخزربه دریای سیاه وامتداداین دریای خزر ابراه تادریاازادچقدرترافیک کشتی هاخواهدبودوچقدردرآمدنصیب کشورمیشود؟ایاکشورهایی نظیرامارات مشارکت میکنند