| کد خبر: 24013 |

پلیس گردشگری ضرورتی برای دسترسی آسان به مقاصد گردشگری

تین نیوز | فرماندار ویژه کاشان گفت: درخواست راه اندازی پلیس گردشگری در اماکن تاریخی برای آرامش گردشگران خارجی با جدیت درحال پیگیری است.
 
'ابوالفضل صدراییه' در جمع خبرنگاران افزود: دو هزار گردشگر خارجی در شهریور ماه سال جاری از آثار تاریخی و مکان های گردشگری کاشان دیدن کردند.
 
وی ادامه داد: وجود یکهزارو 600 اثر تاریخی شناسایی شده و 330 اثر ملی ثبت شده به واسطه معماری سنتی، بقعه های متبرک امامزادگان، گنبدهای فیروزه ای و بادگیرهای خشت و گلی، تپه های هفت هزار ساله سیلک و باغ تاریخی فین، کاشان را مورد توجه گردشگران قرار داده است.
 
صدراییه تاکید کرد: اهمیت این مساله که از 10 اثر ناملموس ثبت جهانی از کشور ایران دو اثر شامل 'فرش دستباف' و 'آیین قالیشویان' متعلق به کاشان است، دور از چشم مانده و این جای تعجب و کار دارد.
 
وی در زمینه منطقه ویژه اقتصادی کاشان نیز گفت: انتخاب مشاور برای این منطقه و تهیه زیرساخت ها در دستور کار قرار دارد و ایجاد طرح جامع و تملک زمین نیز درحال پیگیری است.
 
فرماندار کاشان همچنین از برگزاری ویژه برنامه های قالیشویان با حضور رییس و کشورهای عضو موسسه اکو در روزهای دهم و یازدهم مهرماه خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت ثبت جهانی قالیشویان به عنوان تنها آیین شیعی مذهبی در فهرست میراث ناملموس ویژه برنامه هایی در این زمینه برنامه ریزی شده است.
 
وی افزود: رونمایی از لوح ثبت جهانی این میراث ارزشمند، با حضور نماینده یونسکو و سازمان ملل در ایران همزمان با برگزاری آیین سنتی مذهبی قالیشویان روز جمعه هفته جاری از جمله این برنامه هاست.
 
صدراییه ادامه داد: افتتاح مجموعه فرهنگی سنتی 'خورشید اردهال'، افتتاح استودیو گردشگری کاشان به منظور معرفی مزیت های این شهرستان در بخش گردشگری از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است.
 
وی همچنین برگزاری همایش 'حماسه اردهال' با هدف تبیین گردشکری آیینی مذهبی و افتتاح نمایشگاه عکس 'آیین های سنتی مذهبی کاشان' با ارایه عکس های مختلف از آیین های نخل برداری، تاسوعا و عاشورا و آیین های عزاداری نوش آباد به مدت یک هفته در خانه تاریخی 'طباطبایی ها' از دیگر برنامه هاست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.