| کد خبر: 192093 |

◄ آشنایی با موزه های دبی و معرفی موزهای تور دبی

به جرات می توان گفت سفر به دبی با تور دبی و بازدید از تمامی زیبایی های ناب و منحصر به فرد آن بدون بازدید از موزه های دبی ناقص می ماند.

تین نیوز

موزه های دبی از آن دسته اماکن تاریخی و فرهنگی شهر دبی است که با زیبایی های جالب و متفاوتش، زندگی گذشته و راه و شیوه سنتی دبی را در معرض دیدگاه مهمانان خود قرار می دهد.

 هر یک از این موزه ها که از جمله اماکن قدیمی دبی محسوب می شوند نه تنها این شهر پر زرق و برق و فوق مدرن را به نگین درخشان آسیا مبدل کرده بلکه تأثیرات مبرهنی را بر روی میراث فرهنگی پربار جهان عرب گذاشته است.

به گزارش تین نیوز، به جرات می توان گفت سفر به دبی با تور دبی  و بازدید از تمامی زیبایی های ناب و منحصر به فرد آن بدون بازدید از موزه های دبی ناقص می ماند. در ادامه به معرفی بیشتر این موزه ها می پردازیم.

موزه الفهیدی گشتی تاریخی موزه های دبی

موزه الفهیدی دبی یکی از انواع موزه های دبی و مراکز فرهنگی این شهر محسوب می شود که جزئی از تاریخچه کشور امارات متحده عربی و جاذبه های گردشگری آن به شمار می آید. این موزه نه تنها به عنوان یک مکان تاریخی ارزشمند و باستانی شناخته می شود بلکه به خاطر نمایشگاه های سرگرم کننده ای که دارد بسیار جذاب و شگفت انگیز است.

مجموعه های واقع شده در این موزه پیشرفت سریع دبی را از روستاهایی که از آن نفت خام استخراج می کردند تا اولین بندرگاه های جهان را به وضوح نشان می دهد. می توان گفت بازدید از موزه الفهیدی دبی به شما کمک می کند تا روند تکاملی دبی را مشاهده کنید.

تاریخچه موزه الفهیدی دبی

موزه الفهیدی دبی در قلعه الفهیدی دبی قرار گرفته است که برای اولین بار در سال 1787 میلادی به منظور حفاظت از نهر دبی ساخته شد. بنای این ساختمان از سنگ های دریایی و گچ است که در آن زمان به عنوان محل اقامت پادشاهان دبی استفاده می شد.

نمایشگاه های سرگرم کننده موزه الفهیدی دبی جدای از شهر فرنگ های زشت و آزار دهنده اش به راحتی می تواند فرهنگ و آداب و رسوم شهر دبی را به بازدید کنندگان خود القا دهد. به علاوه آنکه با قدم زدن در این موزه می توانید با انواع رقص های اماراتی و سازه های موسیقیایی نیز آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری موزه الفهیدی دبی

موزه الفهیدی یکی از شناخته شده ترین موزه های دبی است که جاذبه های دیدنی و گالری های متعدد بسیاری دارد که تمامی آن ها مناظری خاص و شگفت انگیزی چون: خانه های سنتی عرب، درختان خرما، بازار، بیابان و زندگی دریایی را به تماشاگران خود نشان می دهد. به علاوه آنکه در این موزه ماکت های سه بعدی مینیاتوری بسیاری وجود دارند که نمایی از مکان باستانی القصیص در شهر دبی را به نمایش می گذارد. شهری که به دورانی پیش از 3000 سال قبل از میلاد مسیح تعلق دارد.

موزه لوور ابوظبی دبی معروف ترین موزه های دبی

یکی دیگر از انواع موزه های دبی  در تور دبی ارزان سفر باتو که مرکز هنر و تمدن این شهر رنگارنگ است موزه لوور ابوظبی است. این موزه که در ابوظبی، امارات متحده عربی قرار گرفته است برای اولین بار در 8 نوامبر 2017 به واسطه امانوئل مکرون رئیس جمهور دولت فرانسه بازگشایی شد. از آنجایی که این پروژه حاصل توافق سی ساله شهر ابوظبی و کشور فرانسه است و 600 اثر هنری دائمی ابوظبی و 300 اثر قرضی دولت فرانسه را در خود جای داده است.

ساختمان موزه لوور ابوظبی توسط معمار برجسته فرانسوی با الهام گرفتن از معماری های قدیمی عربی در سال 2008 طراحی شده است. جالب است بدانید که 55 سالن و 23 گالری متعدد و متنوع در درون ساختمان داخلی این موزه جایی گرفته است که طراحی و معماری هیچ یک از آنان شبیه به هم نیست.

جاذبه های گردشگری موزه لوور ابوظبی دبی

درباره انواع موزه های دبی به ویژه موزه لوور ابوظبی و جاذبه های گردشگری آن گفتنی های بسیاری است. بسیاری از منتقدان و کارشناسانی که از موزه های دبی بازدید کرده اند به موزه لوور ابوظبی لقب محسور کننده با اندکی زرق و برق داده اند. این موزه که مساحتی حدود 24000 متر مربع دارد یکی از بزرگ ترین موزه های هنر در به جزیره عربستان است.

سقف و بام این موزه به صورت مشبک و گنبد طراحی شده که ضمن از بین بردن حرارت زیاد بیابانی، تمامی گالری و مجموعه های داخلی را با نور طبیعی درخشان می سازد. بازدید کنندگان موزه های دبی پس از گشتن و تفریح در گوشه هایی از موزه بسیار زیبا و حیرت برانگیز لوور ابوظبی، می توانند در گالری های آن از آثار نقاشان مشهوری چون: لئوناردو داوینچی، پل گوگن، پابلو پیکاسو ون گوگ دیدن نمایند. زمان بازدید از این موزه فرهنگی هنری، هر روزه به جز دوشنبه ها، از ساعت 8:30 صبح الی 19:30 عصر است.

اطلاعات مهم درباره موزه لوور ابوظبی دبی

قابل توجه علاقه مندان به موزه های دبی در تور دبی لحظه آخری و امکان فرهنگی و تاریخی این کشور؛ چنانچه قصد بازدید از موزه لوور ابوظبی دبی را دارید بد نیست قبل از بازدید درباره اطلاعات مهم زیر بدانید:

سرویس بهداشتی مجهز و تمیز در طول سالن موزه در دسترس عموم بازدید کنندگان است.

اتاق نماز به صورت مجزا برای آقایان و بانوان در دسترس است.

امکان حمل کالسکه و صندلی چرخ دار برای بازدید کنندگان در طول سالن اصلی وجود دارد.

موزه لوور ابوظبی دبی روزهای دوشنبه تعطیل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.