| کد خبر: 146373 |

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی:

بناهای تاریخی شناسنامه کشورها و شهرها محسوب می‌شوند

مدیر‌کل میراث‌‎فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌ رضوی گفت: «بناهای تاریخی شناسنامه هر کشور و شهری محسوب می‌شوند و مرمت این اماکن و باززنده‌سازی آن‌ها در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.»

تین نیوز
مدیر‌کل میراث‌‎فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌ رضوی گفت: «بناهای تاریخی شناسنامه هر کشور و شهری محسوب می‌شوند و مرمت این اماکن و باززنده‌سازی آن‌ها در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا، محمدرحیم رهنما مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی امروز دوشنبه 20 شهریور افزود: «اگرچه قاعده زمانی تعریف این ابنیه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است اما هر گونه دخل و تصرف درآن‌ها تابع یک‌ سری ضوابط و الزامات است . »

او تصریح کرد: «بناهای تاریخی فارغ از ویژگی‌هایی نظیر بزرگی و کوچکی و مسائلی از این دست، باید حفظ شوند و مرمت این اماکن و باززنده‌سازی آن‌ها در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند . »

این استاد دانشگاه با اشاره به تاریخچه حفظ بافت‌های تاریخی در کشور‌هایی نظیر آلمان و فرانسه، ادامه داد: «بسیاری از کشور‌های اروپایی بعد از سال‌های 1960 و پس از خرابی‌های ناشی از جنگ اقدام به احیا و باز‌زنده‌سازی، بافت‌ها و بناهای تاریخی خود منطبق با همان الگوهایی که داشتند با کاربری‌های تجاری، مسکونی و اداری و... کردند . »

رهنما با تأکید بر اینکه بافت‌های تاریخی را نباید حذف کرد بلکه باید حفظ شوند افزود: «این اقدامات باعث ایجاد زیبایی در مناظر شهری می‌شوند و افرادی که در این اماکن حضور دارند خود را در فضایی تاریخی احساس می‌کنند و روح زندگی در این بافت‌ها جریان می‌یابد . »

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.