| کد خبر: 267163 |

۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های بزرگراهی کردستان نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم از این دیار گفت که ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های بزرگراهی استان مورد نیاز است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم از این دیار گفت که ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های بزرگراهی استان مورد نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جهانگیر الیاسی اظهار کرد: با اقدامات خوبی که امسال و همچنین سال های گذشته در راستای ساخت بزرگراه و ارتقای مسیرهای اصلی استان به چهار خطه انجام شده است، در حال حاضر ۳۵۰ کیلومتر بزرگراه در کردستان زیر بار ترافیک رفته است.

وی افزود: برای بهبود وضعیت و شاخص های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ۱۶۱ کیلومتر راه به صورت چهار خطه درآینده در استان به بهره برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره برداری از آنها ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: آنچه امروز در کردستان با حمایت مدیران کشور و استان انجام می شود ارتقای راه های فرعی به اصلی و بهبود شاخص ها در این حوزه و ارتقای راههای اصلی به چهار خطه و بزرگراه است، به همین منظور اولویت بندی و هدف گذاری های لازم انجام شده و طرح های متعدد راهسازی در جای جای استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: از جمله این پروژه ها می توان به پروژه های بهسازی و ارتفای مسیر سنندج - مریوان، بیجار - دیواندر، بیجار - زنجان، احداث چهار خطه گردنه صلوات آباد، سقز - مریوان، سقز - بانه و کرمانشاه - میاندوآب اشاره کرد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

طول شبکه راه های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.