| کد خبر: 265991 |

بهره گیری از تکنولوژی نانو برای برفروبی در جاده ها ضروری است

معاون عمرانی استانداری کردستان با انتقاد از سیستم نمک پاشی، شن و ماسه در جاده ها، در سطح استان بیان کرد: بهتر است که در این راستا از تکنولوژی های جایگزین چون سیستم نانو و نظرات دانشگاهیان استفاده کرد.

تین نیوز

معاون عمرانی استانداری کردستان با انتقاد از سیستم نمک پاشی، شن و ماسه در جاده ها، در سطح استان بیان کرد: بهتر است که در این راستا از تکنولوژی های جایگزین چون سیستم نانو و نظرات دانشگاهیان استفاده کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کیومرث حبیبی امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کردستان اظهار کرد: اینکه در ۱۸ ماه اخیر درصد تلفات جاده ای در استان کاهشی بوده، قابل تقدیر است، اما با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت و رشد اتومبیل در کشور، باید کوشید که آن را مستمر کرده و به سمت صفر شدن پیش برد.

وی، با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت راه های روستایی بسیار مهم است، افزود: آسفالت راه روستایی گاهی مشکلاتی را به دلایل مختلف از جمله نبود سرعت گیر و فرهنگ رانندگی به وجود می آورد که باید رفع شود.

معاون عمرانی استانداری کردستان بیان کرد: اقدامات فرهنگی و آموزش در راستای کاهش تصادفات و فرهنگ رانندگی، بسیار مهم است و باید در سیستم های آموزشی، مدارس و صدا و سیما برنامه های تاثیرگذاری تدوین شود.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ماه رمضان و افزایش تعطیلی ها و سفرها در این ماه ، باید وظایف خود را به درستی به انجام برسانیم و با آمادگی کامل به استقبال از گردشگران و مسافران و مقابله با بحران های احتمالی برویم.

به گفته حبیبی، اگر چه در حوزه راه و رانندگی مسائل کمی و کیفی باید با هم در نظر گرفته شود، اما اولویت در استان کردستان که با کمبود زیرساخت رو به رو است، باید مسائل کیفی باشد و بعد کمیت هم در نظر گرفته شود.

 وی با انتقاد از سیستم نمک پاشی، شن و ماسه در جاده ها، در سطح استان بیان کرد: بهتر است که در این راستا از تکنولوژی های جایگزین چون سیستم نانو و نظرات دانشگاهیان استفاده کرد، چرا که این نمک و شن پاشی هر ساله در زمستان، جاده ها را با تخریب زیادی مواجه می کنند.

معاون عمرانی استانداری کردستان، وضعیت محور سنندج به کامیاران را بسیار نگران کننده اعلام کرد و یادآور شد: در استان کردستان که در حوزه زیر ساخت بسیار ضعیف است و بیشتر اعتبارات تخصیصی به بهبود راه و جاده اختصاص می یابد، می طلبد که این حوزه به صورت ویژه دیده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.