| کد خبر: 99489 |

◄ ساختمان‌های بلندمرتبه اطراف فرودگاه نوشهر تخریب می‌شود

تین‌نیوز | مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان اینکه موانع و تملک اراضی، مشکل اصلی فرودگاه نوشهر است، گفت: فرماندار قول داده که طبقات غیر استاندارد و اضافی ساختمان‌های بلندمرتبه اطراف این فرودگاه تخریب ‌شوند یا مالکان آن‌ها هزینه توسعه سطوح پروازی این فرودگاه را ‌پردازند تا طول باند فرودگاه نوشهر کاهش نیابد.

سعدالله وطن‌خواه در گفت‌وگو با تین‌نیوز درباره فرودگاه نوشهر گفت: طی بازدیدی که از فرودگاه نوشهر داشتم، مشخص شد عده‌ای افراد فرصت‌طلب به اراضی فرودگاه نوشهر دست‌درازی کردند. همچنین این فرودگاه با مشکل تملک اراضی و معارض مواجه است. البته این مشکلات طی فرآیندهایی کارشناسی شده‌اند و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعتبار اولیه آن را تامین کرده است.

وی ادامه داد: اکنون معارض‌ها و موضوع تملک اراضی فرودگاه نوشهر پرونده‌سازی شده و افراد و اراضی این پرونده‌ها مشخص‌اند، اگر اعتبارات نقدی ارایه شود، این مشکل نیز حل می‌شود. در واقع این مشکل، معارض دستگاه کمک ناوبری فرودگاه به شمار می‌آيد. در نظر داریم در نخستین مرحله اراضی این فرودگاه را با سیم‌خاردار محصور کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در پاسخ به این سوال که «برای رفع موانع این فرودگاه چه اقداماتی صورت خواهد گرفت؟» توضیح داد: همچنین در اطراف فرودگاه نوشهر با موانع بلندمرتبه‌سازی مواجه‌ایم. در این زمینه فرماندار قول داد که طبقات غیر استاندارد و اضافی ساختمان‌های بلندمرتبه تخریب شود یا مالکان آن‌ها هزینه توسعه سطوح پروازی این فرودگاه را بپردازند تا طول باند فرودگاه نوشهر کاهش نیابد و تمام بخش‌های سطوح پروازی احیا شوند. به این ترتیب فرماندار نوشهر ایمنی پروازهای این فرودگاه تامین می‌کند.

وی گفت: به زودی بخش عمده مشکلات اصلی این فروگاه برطرف شده و اکنون این فرودگاه در فکر افزایش پروازهایش است که طی مذاکرات با ایرلاین‌ها با محدودیت تعداد ناوگان مواجه‌ایم. البته برای تابستان امسال در نظر داریم پروازهای مشهد و شیراز را در این فرودگاه برقرار کنیم، اکنون فرودگاه نوشهر میزبان پروازهایی از تهران، مشهد و اهواز است.

به گفته وطن‌خواه نوشهر پتانسیل فراوانی برای توسعه گردشگری دارد که یکی از زیرساخت‌های آن، فرودگاه محسوب می‌شود. در این راستا با همکاری فرماندار نوشهر به دنبال توسعه فضاهای گردشگری و بهره‌مندی از فرودگاه نوشهر هستیم.

وی در جواب به این پرسش که «اکنون وضعیت فرودگاه نوشهر چگونه است؟» تصریح کرد: با توجه به اینکه سالن ترانزیت فرودگاه نوشهر کوچک بود، از هفته جاری بهسازی ترمینال آن را آغاز می‌کنیم. برای این کار در نظر داریم فضاهای بلااستفاده ترمینال را به سالن ترانزیت اضافه کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.