| کد خبر: 91213 |

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی خبرداد

◄ تمایل بخش خصوصی برای احداثانبار «کارگو» در فرودگاه تبریز

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: اکنون بسیاری از شرکت‌ها حتی از بخش‌ خصوصی برای احداث انبار کارگوی فرودگاه بین‌المللی تبریز ابراز تمایل کردند اما ساخت این انبار نیاز به مجوزهایی خاص دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مصطفی صفائی درباره کارگو فرودگاه بین‌المللی تبریز گفت: کارگو (پايانه بارهوايی) فرودگاه تبریز پس از کارگوی صادرات و واردات کالا در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مشهد در رتبه سوم فرودگاه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه مجوز کارگو این فرودگاه با حمایت استاندار آذربایجان شرقی اخذ شده است، عنوان کرد: اخذ این مجوز کاری دشوار بود که دریافت شد اما در کنار این کارگو جای انبار تجاری خالی است. البته با هماهنگی‌ها انبار عمومی در مکانی موقت حوالی فرودگاه تبریز تعبیه شده است که به مردم سرویس و خدمات ارایه می‌دهد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی قبلا واردکنندگان برای پلمپ بار و انجام امور خود مجبور به حضور در گمرک مستقر در شهر بودند اما اینک در فرودگاه تبریز تمام کارهای گمرکات انجام شده و به آسانی به کشور مقصد پست و ارسال می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی، صادراتی و وارداتی ایران به شمار می‌آید و محصولاتی از قبیل چرم، فرش و شکلات آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود، اظهار داشت: با توجه به تنوع صادرات در این استان ایجاد گمرک در فرودگاه تبریز ضرورت یافته است. التبه در ابتدای کار انبار عمومی و موقت ایجاد شده اما در طرح جامع این فرودگاه باید انباری به مساحت 5 هزار متر مربع ساخته شود.

صفائی افزود: استاندار آذربایجان شرقی با جدیت پیگیر توسعه و رونق کارگو فرودگاه تبریز است و به زودی موضوع سرمایه‌گذاری برای توسعه این کارگو مشخص می‌شود و احتمالا پرونده احداث انبار آن به بخش خصوصی در قالبBOT  سپرده شود.

صفایی ادامه داد: اکنون بسیاری از شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی برای احداث انبار کارگوی فرودگاه بین‌المللی تبریز ابراز تمایل کردند اما ساخت این انبار نیاز به مجوزهایی خاص دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اداره گمرک تبریز زیرساخت‌های لازم را برای کارگو فراهم کرده، اگر شرایط و تبلیغات به گونه‌ای باشد که اهالی شمال غرب کشور، صادرات و واردات خود را به جای س‍پردن به فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مشهد از طریق فرودگاه تبریز انجام دهند؛ علاوه بر هزینه‌ها، در رفت و آمد و زمان صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

پايانه كارگو (پايانه بارهوايي) فرودگاه تبريز در سال 93 افتتاح شد و بهره‌برداري رسید

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.