| کد خبر: 85586 |

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان:

◄ ترمینال جدید فرودگاه ایرانشهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژه‌ها قابل افتتاح فرودگاه‌های این استان در سال 95 گفت: ترمینال جدید فرودگاه ایرانشهر با مساحت 2500 متر مربع در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن اعرابی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز توضیح داد: مدت‌ها پیش یکی از پیمانکاران ساخت ترمینال جدید فرودگاه ایرانشهر را برعهده داشت اما به دلیل عدم پیشرفت در احداث، روند ساخت پروژه را بر اساس ماده 46 پیش بردیم.

وی ادامه داد: بنابراین در سال 94 پیمانکار جدیدی ساخت این ترمینال را برعهده گرفت. اکنون این پیمانکار با جدیت مشغول کار است پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال 95 ترمینال جدید فرودگاه ایرانشهر با اعتبار 11 میلیارد تومان ساخته شده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین یکی از پیمانکاران شرکت ملی نفت مسئولیت احداث ایستگاه سوختگیری هواپیما در فرودگاه ایرانشهر را تقبل کرده است. این ایستگاه نیز در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود در پایان امسال آماده بهره‌برداری باشد. ما در فرودگاه‌های استان نظارت و پیگیری روند احداث این ایستگاه را برعهده داریم اما پیمانکار آن شرکت نفت است.

وی درباره افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان گفت: بهسازی و روکش جدید باند دوم این فرودگاه هم مدتی است آغاز شده، قرار بود که در خردادماه امسال آماده بهره‌برداری و افتتاح باشد اما به دلیل تغییر در استفاده از آسفالت پلیمری و معمولی، روند بهسازی این باند به تاخیر افتاد. احتمالا این باند در هفته دولت افتتاح شود.

فرودگاه بین‌المللی زاهدان نزدیکترین فرودگاه به مرزهای شرقی کشور، دارای 2 باند است که باند دوم آن به ‌علت عرض کم و نامناسب بودن آسفالت و نبود روشنایی غیر عملیاتی بود البته در سال 95 آماده بهره‌برداری می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.