| کد خبر: 85293 |

◄ تفاهم ایران و ایتالیا برای توسعه و بهسازی فرودگاه مهرآباد

تین نیوز | مقامات دولتی ایران با شركت سه‌آ (sea) برای توسعه و بهسازی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران تفاهم‌نامه امضا کردند.

 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در جریان سفر صبح امروز(سه‌شنبه) ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا و هیات همراه وی به تهران، هفت سند همكاری میان طرفین به امضا رسید که امضای یادداشت تفاهم همكاری بین شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با شركت فرودگاه‌های میلان ایتالیا از جمله آنها است.

بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده، شركت سه‌آ (sea) ایتالیا كه فرودگاه‌های متعددی از جمله فرودگاه شهر میلان را اداره می‌كند، ساخت یك ترمینال مجهز و مدرن به جای ترمینال‌های شماره 1، 2 و 5 فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران به مساحت 80 هزار متر مربع و همچنین 3 هزار مترمربع پاركینگ و بهسازی اپرون این فرودگاه را با مقامات ایرانی را برعهده گرفت.

صبح امروزهفت سند همکاری در دو بخش دولتی و خصوصی در جریان مذاكره هیات ایرانی به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به امضا رسید.

یادداشت تفاهم همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا ٬ یادداشت تفاهم همكاری بین شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شركت فرودگاه‌های میلان ایتالیا ٬ یادداشت تفاهم همكاری در زمینه گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی ، تفاهم‌نامه همكاری صنعتی بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا ٬ یادداشت تفاهم همكاری بین شركت انل و شركت ملی صادرات گاز ایران و یادداشت تفاهم همكاری بین شركت كارگاز سیستم ایران و شركت دانیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو هفت سند همکاری امضاشده بین ایران و ایتالیا هستند.

بر اساس این گزارش، یك هیات بزرگ ۲۵۰ نفری سیاسی و اقتصادی با دستور كار گسترش و ارتقای روابط دوجانبه در دوران پساتحریم، نخست وزیر ایتالیا را در سفر به تهران همراهی می‌كنند.
علاوه بر دیدار با رییس جمهوری؛ دیدار و گفت‌وگو با دیگر مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، توسعه همكاری‌های اقتصادی و تجاری دو كشور در دوران پساتحریم و حضور فعال شركت‌ها و سرمایه‌گذاران ایتالیایی در ایران، از اهداف سفر رنتزی بیان شده است.

وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، برخی معاونان وزارتخانه‌ها، روسای موسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شركت نفت «انل» و اتحادیه صنایع «كنفیندوستریا»، موسسه تجارت خارجی «ایچه» ، نمایندگان شركت های كوچك و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانك های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این كشور را در سفر به تهران همراهی می‌كنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.