| کد خبر: 33364 |

پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت باند جنوبی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)

تین نیوز | باند جنوبی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر اساس آخرین اعلام نظر سرپرست اجرایی طرح توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، با توجه به اعتبارات سال جاری برنامه زمانبندی بخشی از عملیات باند جنوب در دستور کار کارفرما قرار گرفته و در حال حاضر عملیات آسفالت، مصالح بیس، ساب بیس و بتن در حال اجراست و از پیشرفت فیزیکی 70% برخوردار است.

به گفته  میرحسینی سرپرست اجرایی طرح توسعه، قرارداد احداث باند جنوب بر اساس فهرست بها سال 1387 معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری منعقد شده و در صورت برگزاری مناقصه در سال جاری برآورد اجرای عملیات آن حداقل 3 برابر افزایش می یافت.

بدلیل عدم تخصیص اعتبار کافی در سال های قبل برای پروژه باند جنوبی، بخشی از عملیات اجرایی احداث شده در معرض تخریب قرار داشت لذا اجرای لایه آسفالت به منظور حفظ زیرسازی باند اصلی و تاکسیوی های موازی از اولویت برخوردار بود.
 
سرپرست اجرایی طرح توسعه همچنین در زمینه ضرورت احداث هر چه سریعتر این باند گفت که طراحی فرودگاه ها بر اساس استانداردهای بین المللی و آئین نامه ها، الزامات و محدودیت هایی را ایجاد می کند. از این منظر احداث باند جنوب فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بدلیل کمبود باندهای مناسب برای هواپیماهای پهن پیکر عبوری از آسمان کشور از ضروریات تلقی می شود.

با احداث باند جنوب مشکلات موجود در زمینه ارائه خدمات به هواپیماهای عبوری، فرودهای اضطراری هواپیما و همچنین فقدان جایگزین باند شمالی فرودگاه که نیازمند تعمیرات است را مرتفع خواهد کرد. در ضمن در هیچ جای جهان، یک فرودگاه بین المللی به صورت تک باند نیست . از این رو، پروژه ناتمام باند جنوب در حال حاضر در دستور کار کارفرما قرار گرفته و در حال پیشرفت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ارفاق گر 0 0

    جناب حسینی اولا این دولت های بیچاره همه ساله در حد خودسان پول توی این پروژه تزریق کرده بودند اما چون طرح فرودگاه امام به مصداق چاه ویل است هرچه می ریختند پر نمی شد و مثلا ته چاه به فرودگاه رامسر وصل می شد؟؟؟؟ جناب حسینی خدا وکیلی همین پل ارتباطی چند سال طول کشید و آیا تمام شده است فعلا هم که بصورت نافص به عنوان ترمینال زیارتی از آن استفاده می گردد بعد جناب حسینی ساخت بستر باند یک طرف، تجهیز آن از طرف دیگر بسیار زمان بر و هزینه بر دار است ضمنا وقتی از استفاده از هواپیما های عبوری و خارجی از این باند ذکر می فرمائدی لطفا از الزامات بین المللی برای این باند هم بفرمائید موضوع بعدی اینکه آیا برج مراقبت فعلی اشراف کافی را بر روی دو باند خواهد داشت یا بایستی برج جدید بسازید اگر فرض دوم صحیح باشد چقدر زمان و هزینه می برد درست است بر اساس فهرست بهای سال ۸۷ اقدام شده است ولی تاخیر در پرو‍ه در برخی از قسمت ها آسیب ۱۰۰ درصدی ایجاد نموده است فعلا که مجری طرح فرودگاه امام کارش زیر دست شرکت فرودگاه های گیر افتاده و این شرکت هم که هنوز درگیر هیئت مدیره است و سرپرستی اداره می شود شاید اگر شهر فرودگاهی ابلاغ شود کارهائی بشد انشاالله ضمنا فکر می کنم بیان پیشرفت ۷۰ درصدی این پرو‍ژه معیار علمی ندارد؟؟؟ لطفا بررسی بفرمائید شاید به ضرایب دیگری برسید. ما گشتیم و رسیدیم!!!!!!

  • هومن 0 0

    فرودگاه بین الملی با یک باند کار می کند؟ بس از سالها از افتتاح تازه دارند باند جنوبی را تکمیل می کنند.

  • تعدیل گر 0 0

    باید گریست بر مزار طرح توسعه ای که سرپرست محترمش با افتخار قرارداد جاری سال ۸۷ را یک سوم همان قرارداد در سال ۹۳میداند. جناب حسینی در شرایط عمومی پیمان ماده ای به نام تعدیل آحادبها در نظر گرفته شده که تاثیرش همان افزایش بیش از سه برابری قراردادهای جاری سال ۸۷ میباشد. که اگر به آن هزینه های تعلیق احتمالی را نیز اضافه نماییم ضعف در مدیریت بیشتر نمایان خواهد شد.

  • علی 0 0

    دلبندم آن پیشرفتی که میفرمایید مالی است نه فیزیکی، طرح توسعه فرودگاه به لطف امثال شما تنها در افزایش صوری ارقام صورت وضعیت ها پیشرفت خوبی داشته است. لطفا حداقل خودتان را فریب ندهید.