| کد خبر: 259606 |

روزانه 1200 پرواز در کشور انجام می شود

روزانه در کشور ۱۲۰۰ پرواز انجام می شود و بیش از ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم به مردم خدمات رسانی می کنند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در آیین تجلیل از عوامل اجرایی عملیات حج ۱۴۰۲ ، با اشاره به اینکه روزانه 1200 پرواز در کشور انجام می شود، گفت: صنعت هوانوردی صنعتی فناورانه و مردم پایه است که با بیشترین ارتباط با مردم، از سوی آحاد شهروندان رصد می شود که در این راستا افزایش ناوگان هوایی در برنامه وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین تجلیل و تکریم خدمتگزاران عملیات حج۱۴۰۲ با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونین این وزارتخانه در محل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برگزار شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: صنعت هوانوردی یک صنعت فناورانه و مردم پایه توأمان است و با بیشترین ارتباط با مردم، از سوی آحاد مردم رصد می شود.

وی ضمن قدردانی از همه عوامل اجرایی عملیات حج افزود: به تمامی محدودیت های ناشی از تحریم ها واقف هستیم و در صدد افزایش ناوگان هستیم و به یاری خداوند سال آینده عملیات حج را غنی تر رقم می زنیم و در این راستا عملیات اربعین پیش رو نیز تمرین آن است.

بذرپاش  اظهار کرد: امروز کار ما مداقه در صنعت عظیم هوانوردی است، چراکه شاید روزانه از این صنعت نقد شنیده شود و در تلاشیم به فضل خدا در راستای برداشتن موانع موجود حرکت کنیم.

وی با بیان این که ارتباط مردم با صنعت هوانوردی محسوس است، ادامه داد: اولین اشتباه در این صنعت، آخرین اشتباه است و قضاوت درباره این بخش را همه آحاد مردم انجام می دهند.

استفاده همه مردم از حمل و نقل هوایی

بذرپاش با اشاره به این که در صنعت هوانوردی ایمنی در رأس است و فعالان این بخش در مرز دانش حرکت می کنند، ادامه داد: باید همه مردم بتوانند از حمل ونقل هوایی استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پایه ارزیابی صنعت هوایی خود مردم هستند و لحظه ای آن را رصد می کنند و تحت تاثیر اخبار آن قرار می گیرند.

بذرپاش همچنین با اشاره به در حال تصویب بودن ۲۷ نقطه برای ایجاد شهر ساحلی، گفت: نیازمندی این شهرها به فرودگاه را بررسی می کنیم.

وی آمار روزانه پروازهای سراسر کشور را اعلام کرد و افزود: روزانه در کشور ۱۲۰۰ پرواز انجام می شود و بیش از ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان این که توسعه ناوگان هوایی یکی از اولویت هاست، اضافه کرد: الان تقاضا ۴ الی۵ برابر برابر عرضه در حمل ونقل هوایی است، از این رو باید همه زیرساخت ها را ارتقاء دهیم و به فضل خدا امسال تعداد قابل توجهی به ناوگان هوایی اضافه می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اهمیت فرودگاها ادامه داد: نظم فرودگاهی اهمیت مضاعف دارد چون در هر سفر ملاک قضاوت عوام در وهله اول فرودگاه آن کشور است.

وی لازمه ارتقای خدمات را نظارت مستمر دانست و گفت: علاوه بر تأمین امنیت پروازها در صنعت هوانوردی، روش دستیابی مردم به بلیت پروازها نیز مهم است و وقتی درباره صنعت حرف می زنیم همه ابعاد آن مهم است.

شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن خیرمقدم به مقام عالی وزارت و مدعوین گفت: صاحب این کار خداوند متعال است و خود خداوند از عزیزان تقدیر خواهد کرد و مایه عاقبت به خیری آنان است.

فرزادی پور افزود: همکاران من شبانه روز مجدانه تلاش کردند که میزبان خوبی برای ضیوف الرحمن باشند،آنان که خستگی را خسته کردند.

وی اظهار کرد: به زعم برخی عملیات حج امسال با ظرفیت های موجود، نشدنی بود اما با دغدغه مندی و تلاش همه عوامل، این کار نشد شدنی شد و امروز خدا را شاکریم که به این مجموعه عنایت شد که در سایه تلاش و جهاد و زحمت امروز سرافراز از این ماموریت سنگین باشیم.

به گفته فرزادی پور ۷۶۰ پرواز رفت و برگشت از ۳۱ اردیبهشت تا ۳ مرداد به طول انجامید که ۷۸ هزار و ۶۱۹ نفر از زائرین منتقل شدند که میانگین تأخیرات در ایران ۳۵ دقیقه و از عربستان ۶۸ دقیقه بود که تأخیرات با مدیریت و هماهنگی میان عوامل درگیر این کار با کمترین مشکل به انجام رسید.

محدودیت ناوگان،گرمای هوا و افزایش میانگین سن زائران مهم ترین عوامل محدود کننده عملیات حج امسال

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ویژگی های حاکم بر پرواز های امسال کار را مشکل کرد که اولین آن محدودیت ناوگان و افزایش سن آن بود، همچنین  گرمای هوا و افزایش ایستگاه های پروازی و افزایش سن زائران از ویژگی های محدود کننده عملیات امسال بود.

وی خاطرنشان کرد: حج امسال با عنایت الهی و با تلاش متخصصان ما در امنیت کامل برگزار شد و تعامل بین همه سازمان ها و ارگان های خارج از مجموعه ارزشمند بود.

همچنین همراهی و همدلی مجموعه صنعت ستودنی است که به لطف خدا منجر به این عملیات موفق شد.

وی افزود: فضای معنوی حاکم بر عملیات حج ارزشمند ترین بخش عملیات بود.

از طرف دیگر همه اتفاقات عملیات اطلاع رسانی شفاف و به موقع باعث شد کنترل پرواز ها به بهترین نحو صورت بگیرد.

فرزادی پور ابزار امیدواری کرد: انتظار می رود حمایت ها تداوم داشته باشد که منجر به توسعه کمی و کیفی ناوگان هما شود و در آینده شاهد ارتقای سطح خدمات در همه حوزه ها باشیم و خدمتگزار مردم باشیم و نزد خدای متعال شرمنده نباشیم.

عملیات اربعین بزرگ ترین رزمایش جهان تشیع

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این آیین گفت: از خدمات و زحمات عزیزانی که این مأموریت سیاسی عبادی را انجام دادند و این کار بزرگ را انجام دادند و خالصانه کار کردند، تکریم می شود که امیدواریم خداوند قبول کند و مارا آماده عملیات اربعین کند که بزرگترین رزمایش جهان تشیع است.

سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بیش از ۱۷ سازمان و وزارتخانه در خدمت عملیات حج امسال بودند.

وی ضمن تشکر و سپاس از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که با تلاش شبانه روزی عملیات حج را انجام داد گفت: این همدلی در هیچ جای جهان یافت نمی شود و جای تقدیر دارد که این عزیزان با این امکانات کم این حماسه بزرگ را آفریدند.

نواب اظهار کرد: امسال در صدد کاهش خادم و افزایش زائر بودیم که زائرانی که ۱۶ سال در صف انتظار بودند، به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

این آیین با تجلیل وزیر راه و شهرسازی از خادمان و عوامل عملیات حج، به کار خود پایان داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.