| کد خبر: 25253 |

تکمیل ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد تا پایان سال / امکان جابه‌جایی ۵ هزار مسافر در ساعت‌

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه‌ مهرآباد گفت: ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد؛ علی رستمی‌ با اشاره به جلسه مشترکی که با مدیرعامل شرکت مترو تهران مبنی بر تکمیل ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد داشته است، افزود: طرح اجرای اتصال فرودگاه مهرآباد به شبکه مترو تهران که مدتی به تعویق افتاده بود، به‌ طور مجدد آغاز شد و این شرکت قول مساعد داد که تا قبل از پایان امسال مترو به بهره‌برداری برسد.
 
وی ادامه داد: این طرح به‌ منظور رفاه هرچه بیشتر مسافران و مراجعان به فرودگاه مهرآباد است که در امتداد خط شماره چهار شبکه اصلی مترو واقع در ابتدای جاده مخصوص کرج به سمت فرودگاه کشیده می‌شود.
 
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اضافه کرد: متروی مهرآباد دارای 3 ایستگاه است که این ایستگاه‌های سه‌گانه در تقاطع ورودی فرودگاه و جاده مخصوص، مقابل ترمینال‌های یک و دو و در میانه مسیر در مقابل ترمینال 4 و 6 راه‌اندازی خواهد شد.
 
رستمی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، مترو مهرآباد در صورت تکمیل و راه‌اندازی قادر به جابه‌جایی 5 هزار مسافر در ساعت است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر محوطه مقابل ترمینال و خیابان‌های منتهی به ترمینال‌ها که درگیر این پروژه بودند، توسط شرکت مترو تهران ساماندهی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: پیش‌بینی شرکت مترو تهران برای تکمیل و بهره‌برداری تا قبل از سال جاری خواهد بود.
 
‌رستمی به روز شدن علائم راهنمائی و رانندگی در مهرآباد را از دیگر اقدامات مهم در فرودگاه اعلام کرد و اظهار داشت: این پروژه در 2 فاز انجام می‌شود.
 
وی‌ ادامه داد:‌ با توجه به حجم بالای تردد مسافر و خودرو در فرودگاه مهرآباد و تغییر اصلاح هندسی ترافیک در محوطه فرودگاه، نیاز به نصب تابلوهای راهنمائی و رانندگی جدیدتری احساس شد.
 
وی افزود: اجرای این پروژه در 2 فاز انجام می‌شود که در فاز اول، 9 عدد تابلوی راهنمایی و رانندگی با همکاری و هم‌فکری راهنمایی و رانندگی در مهرآباد نصب شد.
 
رستمی بیان کرد: این تابلوها برای ایجاد نظم عبور و مرور و اجرای مقررات رانندگی به منظور کاهش تصادفات و ایمنی ترافیک و اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.