| کد خبر: 204787 |

معاون اسبق سازمان هوپیمایی کشوری با اشاره به حوادث اخیر هوایی

◄ «سیستم مدیریت ایمنی» در ایرلاین‌ها مستقر شود

معاون اسبق سازمان هوپیمایی کشوری تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی داخلی ما بایستی استقرار «سیستم مدیریت ایمنی» در شرکت را به‌شدت جدی بگیرند.

تین نیوز

فرود اضطراری هواپیمای ایران ایرتور در مسیر تهران-استانبول، خروج هواپیمای کاسپین از باند فرود ماهشهر، نقص فنی در پرواز گرگان-تهران در پرواز قشم ایر، خروج هواپیمای ایران‌ایر از باند فرودگاه کرمانشاه از جمله حادثه‌هایی بود تنها در کمتر 10 روز اتفاق افتاد یعنی هر یک دو روز یک سانحه. اما این سوانح پی‌ در پی تنها یک سؤال را متصور می‌کند « آیا صنعت حمل‌ونقل هوایی دیگر ایمن نیست؟»

حمید غوابش معاون اسبق سازمان هوپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز به این پرسش اینگونه پاسخ می‌دهد: این سوانحی که پشت سر هم در حال اتفاق افتادن است قطعاً علائم خوبی در صنعت هوایی کشور نیست اما می‌توان تا حدود زیادی این سوانح را ریشه‌یابی کرد.

وی در ادامه اضافه می‌کند: ایرلاین‌های داخلی ما بایستی استقرار «سیستم مدیریت ایمنی» در شرکت را به‌شدت جدی بگیرند.

او به مشکلات ناشی از ایرلاین‌ها در پی تحریم‌ها اشاره می‌کند و می‌افزاید: متأسفانه با وجود تحریم دسترسی به قطعات یدکی و دستورالعمل‌های بین‌المللی تا حدود زیادی برای شرکت‌های هواپیمایی سخت شده و از سوی دیگر تقاضا برای پروازها همچنان وجود دارد از همین رو ایرلاین‌ها تلاش می‌کنند به یک نحوی بین فشارهای ناشی از تحریم و تقاضایی که در کشور برای ارائه خدمات حمل‌ونقل هوایی وجود دارد انطباق برقرار کنند.

این کارشناس هوایی می‌افزاید: به اعتقاد بنده خدمات هوایی که از سوی ایرلاین‌ها در حال حاضر ارائه می‌شود می‌تواند با ایمنی بیش‌تری همراه باشد.

غوابش بابیان اینکه تمام سوانحی که روی داده به دلیل مسائل فنی نبوده است، گفت: یکی از عوامل بسیار مهمی که در این سوانح می‌تواند مؤثر باشد عامل انسانی است از همین رو باید شرکت‌های هواپیمایی موضوع «مدیریت امینی» را جدی گرفته و بسیار به آن اهمیت بدهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. مگر میشود در ایرلاین‌های داخلی «سیستم مدیریت ایمنی» مستقر نشده باشد؟ اشکال این جاست که بدلیل تحریم اسباب و امکانات اجرای آن وجود ندارد.
    اگر واقع بین باشیم متوجه میشویم که به هیچ نحوی نمیشود با وجود فشارهای ناشی از تحریم، همچون گذشته به تقاضای روز افزون برای خدمات حمل‌ونقل هوایی پاسخ داد.با توجه به دستور العمل های سخت گیرانه بین المللی ، تکنیک " یه کاریش بکن " جواب نمیدهد.