| کد خبر: 1852 |

شهرک فرودگاهی راه رسیدن نیشابور به پرواز

تین نیوز | نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: بحث فرودگاه نیشابور را از دوره‌های قبل در مجلس پیگیر بودم و اکنون نیز به این پیگیری‌ها ادامه می‌دهم.

علی مروی اظهار کرد: استدلال‌های قبلی این بوده است که چون فاصله نیشابور تا مشهد نزدیک است توجیهی برای احداث وجود ندارد و برای دولت مقرون به صرفه نیست.
 
وی ادامه داد: اخیراً طرح‌های جدیدی در کشور با نام شهرک فرودگاهی آغاز شده که کار خوب و ارزشمندی است، این طرح به این صورت بوده که مجتمع‌های بزرگی را به عنوان مجتمع فرودگاهی که عموماً به وسیله بخش خصوصی انجام می‌شود احداث می‌کنند؛ در این مجتمع همه نوع امکانات از قبیل فرهنگی، تفریحی، ورزشی و خرید مهیا می‌شود و در کنار اینها باند فرودگاهی ساخته می‌شود و مجوز پرواز نیز صادر خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها مانند قزوین تاکنون این شهرک‌ها ساخته شده است که با صحبت‌هایی که با فرماندار و شهردار داشتیم قرار شد به بازدید این مجتمع بروند و مقدمات این کار را فراهم کنند.
 
مروی گفت: شهرستان نیشابور در کنار اردوگاه شهید رجایی چنین فضا و باند فرودگاهی را نیاز دارد و می‌شود این طرح را در آنجا اجرایی کرد.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس ادامه داد: این کار را می‌شود به کمک شهرداری و یا بخش خصوصی انجام داد ولی تاکنون در کشور این کار توسط شهرداری‌ها انجام شده است، مطمئناً این اقدام برای شهر مفید و دارای توجیه اقتصادی خواهد بود.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان ویژگی این شهرک‌ها ادامه داد: تفاوت آن با فرودگاه‌های دیگر کشور این است که سرمایه‌گذاری آن از طریق دولت نخواهد بود.
 
وی ابرازامیدواری کرد؛ با این روش بتوانیم فرودگاه مورد نیاز شهرستان را تأمین کنیم و باید بر روی این طرح کار کارشناسی دقیق صورت پذیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.