| کد خبر: 170213 |

تا دو ماه دیگر:

◄ صدور مجوز آژانس‌های هواپیمایی توسط سازمان گردشگری

معاون گردشگری کشور از صدور مجوزهای آژانس‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی توسط این معاونت خبر داد.

تین نیوز

معاون گردشگری کشور از صدور مجوزهای آژانس‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی توسط این معاونت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد محب‌خدایی گفت: با تحقق مصوبه هیات وزیران در مورد تجمیع بندهای سه‌گانه آژانس‌های گردشگری در مجوز سازمان میراث فرهنگی، دیگر دو سازمان حج و زیارت و هواپیمایی کشوری دخل و تصرفی در صدور مجوز نخواهند داشت.

او به اجرایی شدن این طرح در عرض یک یا دو ماه دیگر خبر داد و گفت: این قانون مصوبه دولت است و من، سازمان حج و زیارت یا سازمان هواپیمایی کشوری نمی‌توانیم و نباید در مقابل آن مقاومت کنیم.

محب‌خدایی تصریح کرد: با اجرایی شدن این مصوبه ازاین‌پس ما شاهد آن خواهیم بود که مجوز هر سه بند الف، ب و پ فقط از یک سازمان و از یک پنجره واحد صادر شود که آن‌هم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی یا به تعبیر عموم آژانس‌های گردشگری بنابر تقسیم‌بندی فعالیت با سه مجوز در سه بخش مجزا فعالیت می‌کنند:

مجوز بند «الف» که بر اساس آن، دفاتری با نام‌های «دفاتر خدمات مسافرتی» یا «آژانس‌های هواپیمایی» دارای این مجوز، رزرو و صدور بلیت هواپیما در مسیرهای خارجی و داخلی مربوط به هر ایرلاین را صورت می‌دهند؛ این مجوز هم‌اکنون توسط سازمان هواپیمایی کشور زیرمجموعه وزارت راه و ترابری اعطا می‌شود.

مجوز بند «ب» که محدوده فعالیت آن بیش از سایر مجوزهاست و برنامه‌ریزی و اجرای تورهای داخلی و خارجی مهم‌ترین فعالیت مراکز دارای این مجوز است. اجرای اموری چون رزرو هتل در سراسر دنیا، رزرو (چارتری) و اخد ویزا از عمده کارهای «دفاتر یا شرکت‌های خدمات سیاحتی- جهانگردی» محسوب می‌شود؛ این مجوز را هم‌اکنون معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعطا می‌کند.

مجوز بند «پ» که بر پایه آن « دفاتر یا آژانس‌های خدمات زیارتی» به فعالیت درزمینه ثبت‌نام، تنظیم و انجام مسافرت‌های زیارتی به داخل و خارج از کشور و هرگونه خدمات زیارتی با‌ رعایت قوانین و مقررات حج و زیارت می‌پردازند.  سازمان حج و زیارت این مجوز را اعطا می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.