| کد خبر: 161552 |

◄ ورود تیم فرانسوی برای بررسی جعبه سیاه هواپیمای ATR

مدیرروابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام یک گروه متخصص فرانسوی به تهران خبرداد و عنوان کرد: این هیات به همراه تیم بررسی سانحه به سرپرستی مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، جعبه سیاه هواپیما را پس از یافتن بررسی خواهند کرد.

تین نیوز

مدیرروابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام یک گروه متخصص فرانسوی به تهران خبرداد و عنوان کرد: این هیئت به همراه تیم بررسی سانحه به سرپرستی مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، جعبه سیاه هواپیما را پس از یافتن بررسی خواهند کرد.

به گزارش تین‌نیوز، رضا جعفرزاده لحظاتی پیش در گفتگو با شبکه خبر، گفت: این هفت نفر متخصص فرانسوی شامل سه نفر اعضای کمیسیون سوانح سازمان هواپیمایی فرانسه و چهار نفر از کارخانه سازنده هواپیما هستند که امشب وارد تهران خواهند شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توانایی بررسی سانحه در کارشناسان ایرانی وجود ندارد که از فرانسوی ها استفاده می شود، گفت: طبق مقررات بین‌المللی هر سانحه هوایی در هر کشوری اتفاق بیفتد، از سازمان هواپیمایی کشور سازنده و نیز کارشناسان کارخانه سازنده هواپیما در کشور محل سانحه حضور می یابند.

جعفرزاده با اظهار به اینکه تیم فرانسوی در جلسات بررسی سانحه هوایی پرواز تهران- یاسوج شرکت خواهند کرد و این هیات به همراه تیم بررسی سانحه به سرپرستی مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، جعبه سیاه هواپیما را پس از یافتن بررسی خواهند کرد، تصریح کرد: امکان بازخوانی جعبه سیاه در ایران وجود دارد، ولی اگر کارشناسان شرکت سازنده هواپیما درخواست انتقال جعبه سیاه به فرانسه را داشته باشند، جعبه سیاه هواپیما به این کشور منتقل خواهد شد.

وی تاکید کرد: محدوده سقوط هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان مشخص شده، ولی سایت سانحه دقیقا تعیین نشده است که پس از تعیین محل سقوط، بلافاصله تیم های امدادی اعزام خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.