|
کد خبر:
111362
|
فرودگاهها پیشتاز در اقامه نماز صبح
تیننیوز| ۱۲ سال است از برگزاری نخستین جلسات برای رفع مشکل تداخل پروازهای صبحگاهی با نماز صبح میگذرد. اقدامی که از سوی ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران کلید خورد و سرانجام در سال ۸۶ با قوت بیشتری پیش رفت و نیم ساعت شناور پیشنهاد شد تا مسافران بتوانند نماز صبح خود را با وجود همزمانی پرواز به جا آورند و اینگونه هم ادای فریضه کنند و هم به سفر خود برسند.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، رئیس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران درباره چگونگی رفع مشکل تداخل پروازهای صبحگاهی با نماز صبح گفت: موضوع تداخل پروازهای صبحگاهی با نماز صبح از سالهای پیش وجود داشت و نارضایتیهایی هم از سوی مسافران به ما رسیده بود.
اواخر سال 83 بود که ستاد اقامه نماز در شرکت تشکیل شد و از سوی ستاد اقامۀ نماز وزارت راه و شهرسازی رفع این مشکل به این ستاد سپرده شد. از آن پس با برگزاری جلسههای متعدد در ستاد و پس از آن با شرکتهای هواپیمایی زمینه را برای توجه به این موضوع و جلوگیری از تداخل فراهم کردیم.
محمد عباسی در مورد اجرای این طرح گفت: برای این منظور با توجه به تغییرات فصول و ساعات اذان صبح یک زمان شناور نیم ساعته پیشنهاد دادیم تا براساس زمان پرواز، شرکتهای هواپیمایی و فرودگاههای مبدأ طوری برنامهریزی کنند که فرصت اقامه نماز در فرودگاه مبدأ و مقصد فراهم باشد.
مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه از همه مدیران فرودگاههای استانها خواسته شد که با شرکتهای هواپیمایی فعال در استان خود هماهنگ شوند تا از بروز چنین تداخلهایی جلوگیری کنند٬ گفت: اکنون طوری شده است که همه مدیران فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی دغدغه نماز صبح مسافران را دارند و تلاش میکنند تا حد امکان پیش از پرواز زمان مناسبی برای خواندن نماز فراهم شود.
عباسی در مورد روند اجرای این طرح گفت: اینکه کار به طوری پیش رود که شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها بتوانند با رعایت جوانب مختلف و با رضایت به اجرای این طرح بپردازند امری زمان بر بود که پس از تلاشهای انجام شده و همکاری مدیران عامل وقت محترم، مدیران فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی و به ویژه فرودگاه مهرآباد که مسئول پذیرش و هماهنگی برنامه پروازهای شرکتهای هواپیمای است، از سال 86 رفته رفته این امر بیشتر جا افتاد و پروازهای کمتری به تداخل خوردند تا اینکه طبق گزارش فرودگاه مهرآباد زمان برخاست 300 پرواز تداخلی اصلاح شد و پروازهای تداخلی که به ندرت گزارش شده یا میشود به خاطر نقص فنی و یا شرایط بد جوی است.
وی درباره توجه به وجود نمازخانههای مناسب در فرودگاهها گفت: از نکات مورد توجه افزایش ظرفیت نمازخانهها و زیباسازی آنها است که اکنون در بسیاری از فرودگاهها این امر محقق شده است و اکنون مسافران می توانند در نمازخانههایی مناسب نماز خود را ادا کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی با اشاره به این امر که یکی از وظایف این ستاد ایجاد زمان و مکان مناسب برای خواندن نماز سروقت برای مسافران در فرودگاهها است، گفت: با این وجود خود مسافران هم باید زمانبندی مناسب داشته باشند و پیشبینی کنند که باید در چه زمانی به فرودگاه برسند تا فرصت خواندن نماز را از دست ندهند. بدیهی است در بعضی از استانها که زمان اذان صبح و طلوع آفتاب دیرتر از تهران است، مسافران میتوانند به محض رسیدن به این فرودگاهها و در اختیار داشتن فرصت کافی نماز صبحشان را اقامه کنند.
اواخر سال 83 بود که ستاد اقامه نماز در شرکت تشکیل شد و از سوی ستاد اقامۀ نماز وزارت راه و شهرسازی رفع این مشکل به این ستاد سپرده شد. از آن پس با برگزاری جلسههای متعدد در ستاد و پس از آن با شرکتهای هواپیمایی زمینه را برای توجه به این موضوع و جلوگیری از تداخل فراهم کردیم.
محمد عباسی در مورد اجرای این طرح گفت: برای این منظور با توجه به تغییرات فصول و ساعات اذان صبح یک زمان شناور نیم ساعته پیشنهاد دادیم تا براساس زمان پرواز، شرکتهای هواپیمایی و فرودگاههای مبدأ طوری برنامهریزی کنند که فرصت اقامه نماز در فرودگاه مبدأ و مقصد فراهم باشد.
مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه از همه مدیران فرودگاههای استانها خواسته شد که با شرکتهای هواپیمایی فعال در استان خود هماهنگ شوند تا از بروز چنین تداخلهایی جلوگیری کنند٬ گفت: اکنون طوری شده است که همه مدیران فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی دغدغه نماز صبح مسافران را دارند و تلاش میکنند تا حد امکان پیش از پرواز زمان مناسبی برای خواندن نماز فراهم شود.
عباسی در مورد روند اجرای این طرح گفت: اینکه کار به طوری پیش رود که شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها بتوانند با رعایت جوانب مختلف و با رضایت به اجرای این طرح بپردازند امری زمان بر بود که پس از تلاشهای انجام شده و همکاری مدیران عامل وقت محترم، مدیران فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی و به ویژه فرودگاه مهرآباد که مسئول پذیرش و هماهنگی برنامه پروازهای شرکتهای هواپیمای است، از سال 86 رفته رفته این امر بیشتر جا افتاد و پروازهای کمتری به تداخل خوردند تا اینکه طبق گزارش فرودگاه مهرآباد زمان برخاست 300 پرواز تداخلی اصلاح شد و پروازهای تداخلی که به ندرت گزارش شده یا میشود به خاطر نقص فنی و یا شرایط بد جوی است.
وی درباره توجه به وجود نمازخانههای مناسب در فرودگاهها گفت: از نکات مورد توجه افزایش ظرفیت نمازخانهها و زیباسازی آنها است که اکنون در بسیاری از فرودگاهها این امر محقق شده است و اکنون مسافران می توانند در نمازخانههایی مناسب نماز خود را ادا کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی با اشاره به این امر که یکی از وظایف این ستاد ایجاد زمان و مکان مناسب برای خواندن نماز سروقت برای مسافران در فرودگاهها است، گفت: با این وجود خود مسافران هم باید زمانبندی مناسب داشته باشند و پیشبینی کنند که باید در چه زمانی به فرودگاه برسند تا فرصت خواندن نماز را از دست ندهند. بدیهی است در بعضی از استانها که زمان اذان صبح و طلوع آفتاب دیرتر از تهران است، مسافران میتوانند به محض رسیدن به این فرودگاهها و در اختیار داشتن فرصت کافی نماز صبحشان را اقامه کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.