| کد خبر: 106887 |

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

◄ تجهیز۷۰ درصد فرودگاه‌های بین‌المللی کشور به طرح تحول خدمات فرودگاهی

 تین‌نیوز| مدیرکل اداره تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۷۰ درصد فرودگاه‌های بین‌المللی کشور را به تجهیزات طرح تحول خدمات فرودگاهی مجهز کردیم و تا پایان سال ۱۳۹۵ این طرح را به سرانجام می‌رسانیم.

میر سعید صفی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: سال گذشته در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طرح تحول خدمات فرودگاهی را در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد انجام دادیم که تاکنون با اسقبال خوب مسافران روبه‌رو شدیم. بنابراین، قول دادیم که تا پایان سال ۱۳۹۵ طرح تحول خدمات فرودگاهی را در سایر فرودگاه‌های بین‌المللی ایران هم عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: تجهیزات مربوط به طرح تحول خدمات فرودگاهی شامل چرخ‌دستی، صندلی، کانتر، ترازو، پله برقی، آسانسور و ایربریج می‌شود. همچنین تابلوی راهنمای مسافر را بر اساس دستورالعمل‌های بین‌المللی تهیه کردیم.

مدیرکل اداره تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی گفت: با اقداماتی که از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته خوشبختانه ۷۰ درصد از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور به این تجهیزات مجهز شدند.

وی در پاسخ به این سوال که «برای تجهیز سایر فرودگاه‌های کشور به طرح تحول خدمات فرودگاهی چه برنامه‌ای دارید؟» گفت: همزمان با تجهیز ۳۰ درصد باقی مانده فرودگاه‌های بین‌المللی به این طرح، فرودگاه‌های اردبیل، اهواز، لارستان و گلستان که ترمینال جدید خارجی آن‌ها تازه ساخته‌ است و نیاز به این تجهیزات دارند را هم تجهیز می‌کنیم.

مدیرکل اداره تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال آینده فرودگاه‌های مرز هوایی که پروازهایی در حد فرودگاه‌های بین‌المللی دارند را به این تجهیزات مجهز می‌کنیم.

به گفته وی در راستای طرح تحول خدمات فرودگاهی و برای نخستین‌بار در صنعت هوانوردی ایران، سفارش دادیم تا چرخ‌دستی‌های استاندارتر، کم وزن و مستحکم‌تری از جنس استیل سبک با بهره‌گیری از الگویی خارجی در ایران بسازند. وزن چرخ‌دستی‌های موجود حدود ۲۷ کیلو بود که وزن چرخ‌دستی‌های جدید  ۱۸ کیلو است.

صفی‌نیا اضافه کرد: تاکنون تعداد ۳ هزار چرخ دستی برای فرودگاه‌ها خریداری کردیم که ۶۰۰ عدد آن را به فرودگاه مهرآباد و ۳۰۰ عدد آن را به فرودگاه مشهد تحویل دادیم. سایر چرخ دستی‌ها را نیز به فرودگاه‌های بین‌المللی تحویل خواهیم داد. چرخ‌دستی‌های قبلی و قدیمی را هم جمع‌آوری کرده و در اختیار فرودگاه‌های کم ترافیک و اقماری قرار می‌دهیم. امیدواریم به تدریج بتوانیم از این چرخ‌دستی‌های جدید برای همه فرودگاه‌های کشور خریداری کنیم.

وی یادآور شد: همچنین ۱۵۰۰ ست صندلی بدنه فلزی با تشک‌هایی از جنس فوم تزریقی از شرکتی داخلی با سرمایه‌گذاری شرکت خارجی خریداری کردیم. این صندلی‌ها سه سال ضمانت دارند و از دوام مناسب‌تری نسبت به سایر صندلی‌های فرودگاهی برخوردارند.

به گفته صفی‌نیا در این زمینه برای فرودگاه مشهد چرخ‌دستی‌ها و ۳۰۰ ست صندلی خریداری شده و آسانسور، پله‌برقی و تابلوی راهنمای مسافر آن نصب شده و طی قراردادی به زودی نصب ایر بریج‌های آن نیز آغاز می‌شود. همچنین نصب تابلوهای راهنمای مسافر ۴ فرودگاه بین‌المللی تمام شده و سایر فرودگاه‌ها هم در حال اجراست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.