| کد خبر: 7833 |

منوریل قم معطل بی‌پولی دولت است

تین نیوز | رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن رد کردن توقف اجرای طرح منوریل، دلیل کند بودن آن را بی‌پولی دولت دانست.
 
حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر که سه شنبه شب در حاشیه جلسه مشترک استاندار قم، اعضای شورای شهر و شهردار قم صحبت می‌کرد، با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه عنوان کرد: این جلسه تشکیل شدن تا سطح هماهنگی میان مدیریت شهری و استانداری ارتقا یابد.
 
وی با اشاره به نزدیک بودن زمان سفر رئیس جمهور به قم اظهار داشت: تلاش کردیم در آستانه شکل‌گیری این سفر نیازهای شهر قم را با استاندار مطرح کرده و مطالبات مدیریت شهری را شفاف بیان کنیم.
 
وی اولویت نخست شهر قم را حمل و نقل عمومی دانست و افزود: ما از دولت انتظار داریم که در موضوع حمل و نقل ریلی ما را مساعدت کند چرا که قم از تمام استان‌ها در این زمینه عقب‌تر است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم اشاره به ضروری بودن توسعه حمل و نقل ریلی در شهر قم ابراز داشت: زائرپذیر بودن شهر قم موجب شده این مسئله اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته باشد؛ با این حال روند انجام این طرح‌ها دیرتر از دیگر استان‌ها آغاز شده است.
 
منوریل به 250 میلیارد تومان نیاز دارد
وی در پاسخ به خبرنگاران در موضوع تعطیل شدن اجرای طرح منوریل خاطرنشان کرد: تا کنون دولت حدود 250 میلیارد تومان در موضوع منوریل هزینه کرده که تأسیسات و واگن‌ها موجود است و ریل‌ها هم خریداری شده و در انبارها نگهداری می‌شود.  
 
آتش‌زر تاکید کرد: در حال حاضر این طرح متوقف نیست اما بسیار کند پیش می‌رود که دلیل آن هم مشکلات مالی دولت است.
 
این سخن رئیس شورای اسلامی شهر قم در شرایطی ایراد شد که محمد دلبری، شهردار قم دو روز پیش در جلسه شورای اسلامی شهر گفته بود شهرداری بدون کمک دولت هم می‌تواند منوریل را تکمیل کند.
 
حجت الاسلام آتش‌زر با اشاره به اینکه تکمیل شدن فاز نخست منوریل قم 250 میلیارد تومان نیاز دارد گفت: ما پیگیر هستیم تا این طرح را به عنوان یکی از اولویت‌های شهر قم به وسیله فاینانس تکمیل کنیم.
 
روند پیگیری متروی قم دیگر موضوعی بود که آتش‌زر به آن اشاره کرد. وی گفت: روند ساخت مترو در حال حاضر به خوبی پیگیری می‌شود و از جهاتی شاید از منوریل هم وضعیت بهتری دارد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: شهرداری قم یک سری منابع مالی برای مترو اختصاص داده و از طرفی پیمانکار نیز تلاش خوبی در اجرای این طرح دارد.
 
وی ادامه  داد: بر اساس توافقاتی که با پیمانکار داشته‌ایم، با مجوز دولت تأمین 150 میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت برای این طرح را پیگیری می‌کنیم.
 
حجت الاسلام آتش‌زر تصریح کرد: با این مبلغ می‌توانیم نقدینگی حفر تونل مترو توسط دستگاه تی بی ام را تأمین کنیم و برای ادامه آن نیز منابع جایگزین دیگری مانند فاینانس را در نظر گرفته‌ایم که این مورد را رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کند.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.