| کد خبر: 86253 |

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد

یک سوم خیابان های پایتخت به پارکینگ تبدیل شده اند

تین نیوز | یك عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این كه پایتخت از آلودگی های محیطی متنوعی رنج می برد كه مهم ترین آنها آلودگی هواست، گفت: یكی از دلایل اصلی تشدید آلودگی هوای تهران و دیگر کلان شهرها، اقدامات دولت قبل از جمله ورود بنزین های غیر استاندارد تولیدی به چرخه مصرف سوخت بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، غلامرضا انصاری افزود: دلیل بعدی، لطمه ای بود كه با تولید خودروهای غیر استاندارد و ورود قطعات بی كیفیت به كشور زده شد و به تشدید‌ آلودگی هوای تهران دامن زد.

وی از آلودگی هوا به عنوان مسأله ای پیچیده نام برد كه با مدیریت هیأتی دولت گذشته پیچیده تر شد و تأكید كرد: مرمت ویرانه ای كه تحویل دولت تدبیر و امید شد، سال ها زمان می برد و برای حل مسائل و مشكلات باقی مانده از آن زمان، نیاز به اتفاقات جدید و تغییرات جدی داریم.

انصاری با اشاره به لزوم تأمین درآمد شهر از محل درآمدهای پایدار مانند عوارض، اظهار كرد: ارتقاء و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله توسعه حداكثری مترو، گسترش خدمات رسانی بی آر تی، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، جایگزینی مینی بوس های فرسوده و كیفی سازی ناوگان تاكسیرانی كه در قالب یك پكیج تدوین شده، باید هر چه زودتر محقق شود.

وی با بیان این كه با تحقق این موارد، امید می رود از آلودگی هوا به میزان قابل توجهی كاسته شود، تصریح كرد: البته با استاندارد شدن بنزین در دو سال گذشته،‌ امید در این زمینه بیشتر شده و با دنبال كردن این برنامه ها می توان قدم های مثبتی در راستای كاستن از آلودگی هوا برداشت.

انصاری با اعلام این كه بر اساس یك تجربه جهانی، در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا، به همان میزان که زندگی در سطح زمین در جریان است، در زیر زمین نیز جریان دارد و بسیاری از خدمات شهری كه بر روی زمین ارائه می شود، در زیر سطح نیز عرضه می شود، اضافه کرد: متأسفانه در كشور ما در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأكید بر این كه یكی از پیآمدهای ناخوشآیند بی توجهی به فضای زیر زمینی، تبدیل یك سوم خیابان های پایتخت به پاركینگ است، خاطرنشان كرد: یكی از برنامه های جدی شورای شهر، ایجاد پاركینگ های   زیر سطحی در مكان های پر تراكم است كه ضمن كاستن از ترافیك، می تواند معضل آلودگی هوا را نیز كاهش دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.