| کد خبر: 63299 |

۶۴۰۰ تاکسی پیکان زمستان پایتخت را نمی‌بینند

تین نیوز | روند نوسازی تاکسی‌های تهران که در ماه‌های اخیر متوقف شده بود، آغاز شد.

از سال گذشته تاكنون بیش از 4هزار تاكسی نوسازی شده است كه چندی پیش به‌دلیل عملی‌نشدن تعهدات قبلی ستاد حمل‌ونقل و سوخت امكان ثبت‌نام در سایت وجود نداشت؛ اما هم‌اكنون سایت باز و امكان ثبت‌نام مجددا فراهم شده است. از میان 17هزار تاكسی فرسوده تهران شامل سمند، پژو، پراید و هیوندایی، 6هزار و 400دستگاه تاكسی پیكان در ناوگان تاكسیرانی تهران وجود دارد كه در نوبت نوسازی قرار دارند.

به گفته میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاكسیرانی تهران، پژو به‌خودروهای تحویلی ایران خودرو در روند نوسازی ناوگان تاكسی‌ها افزوده شده است. سایت نوسازی هم‌اكنون مجددا فعال شده و تاكسی‌های پیكان در اولویت ثبت‌نام برای نوسازی قرار دارند. وی از افزوده‌شدن پژو 405 به‌خودروهای تحویلی ایران خودرو به‌عنوان تاكسی خبر داد و افزود: طبق توافق‌های جدید ایران خودرو، مراكز اسقاط و بانك عامل(صادرات) ظرف یك‌ماه آینده تحویل خودروهای جدید شامل سمندEF7 و پژو اجرایی می‌شود.

مظفر تاكسی‌های پیكان را در اولویت نوسازی تهران دانست و تصریح كرد: دارندگان تاكسی پیكان در نخستین فرصت ممكن به شركت‌های خصوصی تاكسیرانی در مناطق 22گانه شهرداری تهران مراجعه و از طریق آنها برای تحویل تاكسی پیكان و نوسازی آن اقدام كنند.

به گفته وی، براساس مصوبه 2-2 شورای حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران به تاریخ ششم دی‌ماه 93 هیچ‌یك از تاكسی‌های پیكان از دی‌ماه سال‌94 مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیك نیستند و با همكاری پلیس راهور متوقف خواهند شد. مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهر تهران همچنین برای تسهیل در نوسازی تاكسی‌های فرسوده كل كشور خصوصا تاكسی‌های كاربراتوری، معافیت تاكسی‌ها از حقوق گمركی و سود بازرگانی و مجوز یگانه‌سوز بودن درصورت احراز استاندارد یورو 5 را پیشنهاد داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.