| کد خبر: 150331 |

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران:

◄ مشکل ترافیک تهران قابل حل است/ تغییر سیاست در بهره‌برداری از خطوط جدید مترو

نشست خبری طرح استقبال از مهر ۹۶ با حصور محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران برگزار شد.

تین نیوز

نشست خبری طرح استقبال از مهر ۹۶ با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران برگزار شد.

پورسیدآقایی در این نشست با ابراز امیدواری به‌منظور همکاری نزدیک‌تر با رسانه‌ها گفت: امروزه با افزایش تعداد رسانه‌ها و جراید تمامی اخبار در کوتاه‌ترین زمان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با گذشت چهار سال از تشکیل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در شهرداری تهران، پیشرفت خوبی ایجاد شده و مشکلات مردم نیز در این حوزه برطرف شده باشد. 

پورسیدآقایی با بیان اینکه در برابر مشکلات ناشی از ترافیک برای مردم مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: عذرخواهی در خصوص مشکلات موجود ترافیک تهران دردی از مردم دوا نمی‌کند.

معاون شهردار تهران، افزود: روزانه و به طور مرتب وضعیت ترافیک تهران را رصد می‌کنم و با حساسیت زیادی با مرکز کنترل ترافیک برای مواردی که مشاهده می‌شود تماس می‌گیرم.

پورسیدآقایی در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده در دو هفته نخست مهر پرداخت که در برخی موارد، ترافیک کاهش نسبی را تجربه کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک تهران عنوان کرد: نگاه ما ایجاد خطوط جدید بدون واگن نیست و  برای راه اندازی مترو باید تمامی امکانات از جمله واگن فراهم شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پورسیدآقایی در نشست خبری که ظهر امروز  برگزار شد، عنوان کرد: جان مردم و ایمنی مسافران اولویت های ما است و حتما در بهره برداری خطوط مترو، آن را رعایت می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری 8 درصد جابه‌جایی‌ها از طریق مترو بود، گفت: یکی از اولویت‌های ما راه‌اندازی پایانه تعمیراتی خط ۳ مترو و خط ۳ مترو است که هنوز بهره‌برداری از آنها کامل نشده است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه نگاه ما ایجاد خطوط جدید بدون واگن نیست، خاطرنشان کرد: ما برای افزایش جابه‌جایی مسافران مترو تلاش خود را خواهیم کرد اما قصد ساخت مترو بدون قطار و پله برقی را نداریم.

وی افزود:  نباید به دنبال عدد و رقم‌های سخت‌افزاری باشیم؛ باید توسعه مترو را بر اساس افزایش مسافر بسنجیم در همین راستا تاکید من نیز حل مشکل ترافیکی بر اساس فرهنگ‌سازی  واقعی است نه فرهنگ‌سازی شعاری.

این مقام مسئول در خصوص خط ۶ مترو نیز افزود: تجهیزات این خط زیر ۱۰ درصد است و باید برای راه‌اندازی آن، تمامی امکانات از جمله واگن فراهم شود.

پورسیدآقایی به مسئله فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: در خصوص حل مشکل ترافیک وعده نمی‌دهم اما مشکل ترافیک تهران قابل حل است؛ زیرا شهرهای بزرگ دیگری که وضعیت بدتری از ترافیک داشتند مشکلات ترافیکی خود را حل کردند. قول نمی دهم ۴ سال دیگر مشکل ترافیک تهران حل شود اما از وضعیت امروز بهتر خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک تهران با بیان این‌که در دوره مدیریت جدید شهری به حوزه آی‌تی در بخش حمل‌ونقل  عمومی توجه جدی می‌شود گفت: مناقصه‌ای برای نصب 15 هزار پارکومتر جدید برگزار شده بود که من خواستار لغو این مناقصه شدم. چراکه باید از هوشمندسازی و آی‌تی استفاده کرد.

می‌توان با نرم‌افزار پارک‌یاب پارکینگ‌ها را مدیریت کرد. به جای نصب پارکومتر می‌توان از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کرد و اصولا معتقدم هوشمندسازی در کاهش ترافیک اثرگذار است به جای پارکومتر می‌توان از نرم‌افزارهای اینترنتی استفاده کرد. مناقصه جدید احتمالا تا پایان سال برگزار می‌شود و تا آخر سال این مهم عملیاتی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام مشکل جناب پورسید اقایی اینست. تجربه ازادراه تهران شمال ثابت کرده اگر مردم نباشند فشار مردم نباشد تا 30 سال پروژه طول میدهند.
    مثلا خط 3 افتتاحش و حضور مردم باعث شد مردم به مسئولان فشار بیشتری برای تکمیل ایستگاه و ناوگان بیاورند .
    مسئولان هم به تحرک میفتادند.

    اما ترس اینست اگر منوط به تکمیل کامل خط شود مثلا خط 6. مسئولان مانند قضیه آزادراه پشت گوش بیندازند. همین پنج سال طول بکشد. مردم هم نیستند خیال مسئول راحت میشود. این جا بحث نگرانی هست.ایا ضمانتی هست مسئولان پروژه ها را با جدیت پیگیری کنند تحویل دهند. تجربه مردم تهران ثابت کرده که مدل هرچند اشتباه، افتتاح ناقص خطوط باز موفق تر بوده موجب تحرک بیشتر برای تکمیل شده است. البته خط 6 و 7 باید سه سال پیش افتتاح میشدند .

  • ناشناس 0 0

    با سلام نکته ای که فراموش شده خط 7 عمیق ترین خط می‌باشد بهمین دلیل نیاز به هواکش های متعدد جت فن برای تهویه مطبوع دارد. متاسفانه شهرداری قبل بعد از انکه برای احداث هواکش در مولوی چند خانه ریزش کردند بکل احداث هواکش متوقف کم کرد.که مطمئنا در اینده مشکل ساز خواهد شد مخصوصا که عمیقترین خط میباشد.
    الان خط 2 که خط قدیمی میباشد ببینیم در اثر همین موضوع کلا ریل ها و ایستگاه ها دوده گرفته و غیر قابل تحمل هست.
    برای اینکه مردم دچار بیماری های تنگی نفس نشوند و همینطور همه احاد جامعه استفاده کنند استقبال زیاد شود.باید موضوع هواکش ها درست شود.مگرنه پاشنه اشیل خط 7 خواهد شد.
    البته در احداث ان باید نقاط مناسب شناسایی شود تجربه مولوی تکرار نشود که باعث ریزش خسارت بزرگ شد