| کد خبر: 124846 |

گردشگری عیدانه در قلب تهران رونق می‌گیرد

تین‌نیوز|  برنامه‌های گردشگری نوروز۹۶ در قلب تهران و تلاش برای رفع شب‌مردگی از مهم‌ترین نکاتی بود که دیروز شهردار منطقه۱۲ به تشریح آنها پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین، عابد ملكی در نشست خبری ضمن رونمایی از لوگوی قلب تهران از ایجاد و توسعه بستر و زیرساخت‌های مناسب برای توسعه گردشگری در این منطقه خبر داد. تملك ساختمان‌های تاریخی و تبدیل آنها به هتل و رستوران، مرمت خانه‌های تاریخی ارزشمند، پیاده‌رو‌سازی‌ در معابری چون ناصرخسرو و 15خرداد، بازسازی بازارچه‌های قدیمی منطقه همچون عودلاجان و شاهپور، بازسازی دروازه‌های قدیمی تهران، احداث بوستان در محله ایران و دروازه‌شمیران و... ازجمله اقدامات زیربنایی است كه تاكنون در قلب تاریخی تهران در این راستا انجام شده و قرار است فرصتی برای حضور گردشگران به‌ویژه در تعطیلات نوروز و بابرپایی تورهای متنوع گردشگری ایجاد شود. با اتمام مرمت سردر باغ ملی قرار است با همكاری وزارت امورخارجه به‌زودی مجموعه باغ ملی از 7صبح تا 12شب به روی شهروندان باز شود. سر درهای تاریخی منازل مسكونی و دیگربناهای عمومی نیز در دستور كار بازسازی قرار دارد و بناهای ارزشمند نیز نورپردازی خواهند شد.

با تصویب شورای شهر تهران هم قرار است ساختمان‌های ارزشمند و تاریخی محدوده میدان امام خمینی (ره) مانند ساختمان قورخانه و ساختمان سابق شهرداری مورد بازسازی قرار گیرند. در كنار این اقدامات توسعه حمل‌ونقل پاك نیز در قلب تهران یكی از گزینه‌های اصلی است وهم‌اكنون تیم مطالعاتی در حال بررسی برای راه‌اندازی LRT یا همان ترامواست. تورهای گردشگری منطقه نیز با استفاده از ون‌های برقی انجام خواهد شد. با مشاركت بخش خصوصی نیز اتوبوس‌های دو طبقه در قلب تهران تردد خواهند داشت. به گفته شهردار منطقه 12اولین جشنواره جایزه قلب تهران نیز اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده با موضوع هنرهای تجسمی برگزار می‌شود و بستری برای حضور هنرمندان و نخبگان در بافت تاریخی تهران را فراهم می‌كند.
  تلاش برای رفع شب‌مردگی در قلب تهران ملكی در خلال صحبت‌هایش از راه‌اندازی پاتوق‌های محلی نیز خبر داد؛ پاتوق‌هایی كه به‌دلیل نوع كاربردشان تلاش می‌كند از توسعه معضل شب‌‌مردگی در منطقه جلوگیری كند. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و فضایی برای حضور شهروندان و اهالی از اهداف این پاتوق‌هاست. تلاش برای رفع آسیب‌های اجتماعی و كمك به زنان و كودكان در معرض آسیب و آسیب دیده همانند راه‌اندازی 3مدرسه ویژه كودكان كار با مجوز رسمی آموزش و پرورش در محدوده منطقه12 نیز ازجمله اقدامات در حوزه اجتماعی این منطقه بوده كه همچنان در حال اجراست.

وجود انبارهای متعدد در این منطقه نیز از دلایل توسعه شب‌مردگی در قلب تاریخی تهران محسوب می‌شود كه به گفته ملكی هم‌اكنون براساس طرح تفصیلی مجوز این موارد تنها به راسته اصلی داده خواهد شد. این منطقه كه از نظر حجم رتبه اول در بافت فرسوده را دارد سال گذشته 100پروانه نوسازی صادر كرده كه این میزان در سال 95به دو برابر افزایش یافته و رتبه اول در میان مناطق 22گانه را كسب كرده است. وی به لزوم رفع ناایمنی ساختمان‌ها نیز اشاره كرد و گفت كه اختلاف مالكان با سرقفلی داران مانع از ایمن‌سازی‌ واحدهای تجاری می‌شود. شهردار منطقه 12درباره سرانجام بازگشایی پیاده راه 17شهریور هم گفت كه این محور از میدان امام حسین تا خیابان صفا به روی خودروها بازگشایی شده كه مهم‌ترین دستاورد آن افزایش تعداد پارك حاشیه‌ای بوده است.
  برنامه‌های نوروزی قلب تهران تهرانگردی یكروزه در خانه فرهنگ امامزاده یحیی، موزه آیت‌الله مدرس و حمام نواب پیش‌بینی شده است. تور نیمروزه گذر امامزاده یحیی و تور گردشگری سبز با استفاده از دوچرخه در دستور كار قرارگرفته. تورهای پیاده‌روی و تور ویژه اقشار و محله‌های محروم نیز ازجمله دیگر تورهای نوروزی در این منطقه است. سی تیر، باب همایون، كاروانسرای خانات، بوستان زندگی، میدان مشق و باغ ملی هم پردیس‌های گردشگری در تعطیلات نوروزی است كه شهروندان می‌توانند برای استفاده از این تورها با سامانه 137تماس بگیرند یا با استفاده از اپلیكیشن تهران من و همچنین بهره‌مندی از ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در میادین و محله‌های شهر تهران نسبت به استفاده از این تورها در ایام نوروز اقدام كنند. بوستان زندگی از 5تا 10فروردین میزبان گروه ‌فیتیله است و باغ ملی هم در 11فروردین اجرای كنسرت و برنامه‌های عموپورنگ را خواهد داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.