| کد خبر: 1339 |

در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر چه گذشت؟

◄ پشت پرده بودجه ۹۳ شهرداری: از بودجه غیر نقدی تا مدیری که عضو هیئت مدیره ۹ شرکت است! / دوربین ثبت تخلفات کیلویی چند؟! / اخطار به " همشهری "

تین نیوز | بررسی بودجه دوربین های ثبت تخلف سرعت، بررسی تخلفات بودجه ای شهرداری تهران، حضور معاونان شهرداری در هیئت مدیره های شرکت های زیرمجموعه شهرداری، موضوع بودجه غیرنقدی شهرداری، تذکر به روزنامه همشهری در جهت تک صدایی و سخنگوی شهرداری شدن از جمله موضوعات داغ پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران است.

به گزارش تین نیوز از محل برگزاری پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران، رحمت الله حافظی در نطق پیش از دستور خود در این جلسه با انتقاد از بودجه 33 میلیارد و 600 میلیون تومانی شهرداری برای خرید دوربین ثبت تخلف سرعت گفت: برای خرید هر دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت، 450 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که با توجه به نیاز به خرید 462 دستگاه دوربین، 33 میلیارد و 600 تومان بودجه برآورد شده است.

دوربین ثبت تخلف، کیلویی چند؟!
وی با بیان اینکه مگر دوربین ثبت تخلف سرعت کیلویی چند است؟! افزود: حاصلضرب 462 دستگاه دوربین در 450 میلیون تومان که 33 میلیارد نمی شود و با بودجه درخواستی مغایرت دارد. باید از شهرداری پرسید دوربین ثبت تخلف کیلویی چند است؟

تخلفات بودجه ای شهرداری
عضو شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات بودجه ای شهرداری تهران اظهار داشت: تاخیر دو هفته ای در ارایه لایحه بودجه به شورا و کمیسیون های مربوطه و تحت فشار قرار دادن اعضا برای بررسی و اعلام نتایج موجب شد وقت کافی برای کنکاش و بررسی بودجه وجود نداشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تبصره های 33، 41، 44، 46، 47 و 48 بودجه شهرداری تهران زمنای بررسی شده که تعداد اعضای شورا از حد نصاب خارج و رای گیری به صورت استمزاجی بوده ولی به عنوان مصوبه ابلاغ شده است، از این رو وجاهت قانونی ندارد.

بودجه 110 میلیاردی آتش نشانی شده 100 میلیارد؟!
حافظی همچنین درباره توسعه تجهیزات آتش نشانی اظهار داشت: پیشنهاد تخصیص دو درصد از عوارض ساختمان ها به این موضوع مطرح شد و دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه قبلا اشاره کرده بود که این مبلغ 110 میلیارد تومان است اما در بودجه ارایه شده از سوی شهرداری، 100 میلیارد تومان ثبت شده است.

این عضو شورای شهر افزود: در تبصره 25 بودجه، پیشنهاد اصلاحی برای افزودن افراد تحت تکفل رانندگان تاکسی های بالای 50 سال جهت صدور دفتر چه بیمه مطرح و مصوب شده اما جزییات و روال اجرایی آن مشخص نیست.

بودجه غیرنقدی یعنی چه؟!
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین با انتقاد از بودجه غیر نقدی شهرداری تهران تصریح کرد: بودجه نقدی شهرداری، 7800 میلیارد تومان و بودجه غیر نقدی 7900 میلیارد تومان پیش بینی شده است اما کجای قانون موضوع بودجه غیرنقدی را مطرح کرده است و این امر مغایر با قانون است.

وی افزود: در یکی از جلسات شورای شهر، رئیس یکی از سازمان های زیرمجموعه شهرداری گفته که حاضرم بودجه غیر نقدی سازمان خود را به 30 درصد قیمت کارشناسی رد کنم که به همین خاطر کمتر از یک هفته از کار خود برکنار شد.

مدیری که عضو هیئت مدیره 9 شرکت است
حافظی یادآور شد: از مجموع حدود 18 شرکت یا سازمان مرتبط با شهرداری تهران، در بودجه شهرداری فقط از 8 شرکت نام برده شده و 11 شرکت اعضای هیئت مدیره شان معلوم نیست و دو شرکت ارتباطات شهر و عمران شهری اسم شان نیست. برخی از افراد علاوه بر مسئولیت اداری شان که سنگین است، عضو هیئت مدیره چندین شرکت هستند که یکی از همین معاونان با عضویت در هیئت مدیره 9 شرکت، رکورد دار این موضوع است!

عضو شورای شهر تهران در خصوص تخلفات دفاتر الکترونیک شهر تصریح کرد: در برخی مناطق به ویزه مناطق شمال شهر، دفاتر الکترونیک به افراد خاصی واگذار شده و متعاقبا اعلام می شود که تمامی مراجعه کنندگان فقط مجاز به دفاتر الکترونیک همان منطقه هستند و نباید به سایر دفاتر مراجعه کنند در حالی که ثبت در دفاتر الکترونیک عملا به صورت شبکه ای است و این اقدامات دفاتر الکترونیک، مغایر با قانون است.

حذف پاداش اتفاقی در جهت اتخاذ سیاست اقتصاد مقاومتی
وی همچنین با اشاره به لزوم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: 22 میلیارد تومان پاداش اتفاقی که در سال جاری از سوی شهرداری برای اشخاص حقیقی در اختیار شهرداری بوده که در سال 93 با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی، این پاداش توجیه و معنایی ندارد.

اخطار به روزنامه همشهری: سخنگوی شهرداری نباشد
حافظی در پایان با انتقاد از رویه روزنامه همشهری در انتشار مطالب گفت: روزنامه همشهری که از بودجه شهرداری و در واقع هزینه های مردمی تزریق می شود باید سخنگوی مرد باشد نه شهرداری. اگر این رویه تداوم یابد، ما این روزنامه را متهم به دیکته کردن فرمایشات شهرداری می کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    درود بر حافظی