| کد خبر: 254440 |

◄ ارتقاء صنعت راهسازی با تمرکز بر نتایج آزمایشگاهی و تجهیزات مدرن

فزایش کیفیت زیرساخت های حمل و نقل در حال احداث با تکیه بر نتایج آزمایشگاهی درست و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نوین و مدرن، زنجیره های به هم تنیده ی ارتقا صنعت راه سازی کشور محسوب می شوند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران شرکت های مهندسین مشاور گفت: افزایش کیفیت زیرساخت های حمل و نقل در حال احداث با تکیه بر نتایج آزمایشگاهی درست و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نوین و مدرن، زنجیره های به هم تنیده ی ارتقا صنعت راه سازی کشور محسوب می شوند.

 
به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در دیدار با مدیران شرکت های مهندسین مشاور ضمن قدردانی از تلاش های یکسال گذشته جامعه مهندسین مشاور در ساخت پروژه های راهسازی کشور گفت: علیرغم کمبود نقدینگی در سال گذشته خوشبختانه با تلاش و پیگیری های شبانه روزی شما عزیزان پروژه ها در آرامش کامل به اجرا در آمدند و عملکرد قابل قبولی در احداث راه و بزرگراه، آزادراه و راه آهن در کشور به ثبت رسید.
وی از ابلاغ تخصیص اعتبار قابل توجه در روزهای پایانی سال گذشته خبر داد و گفت: با دریافت این اعتبار که با پیگیری های مستمر وزیر راه وشهرسازی و سایر بخش های شرکت تخصیص یافته بخش اعظمی از مطالبات مشاوران و پیمانکاران در ابتدای سالجاری پرداخت خواهد شد.
خادمی با تاکید بر ارتقا کیفیت احداث پروژه های راهسازی کشور گفت: راه های کشور جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند و انتظار می رود با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم مهندسی، عمر جاده های کشور نسبت به گذشته افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه توجه به نتایج آزمایشگاهی در ساخت راه ها را از وظایف اصلی مشاوران دانست و بیان کرد: دقیق شدن در نتایج آزمایشگاهی و بررسی آنها با علم روز موجب می شود از تحمیل هزینه های گزاف به پروژه جلوگیری شود و عمر جاده ها نیز افزایش یابد.
وی تاکید کرد: استفاده از تجهیزات مدرن و به روز، انتخاب ناظر پروژه با تجربه و بهره مندی از از ابزارهای دقیق مهندسی موجب اجرای راه های کشور با بالاترین سطح استاندارد روز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام بر اساس اولویت بندی مصوبات سفر رییس جمهور به استان ها و اهمیت طرح ها را از برنامه های سالجاری اعلام کرد و گفت: تکمیل طرح ها در هر استان باید بر اساس مصوبات سفر رییس جمهور صورت گیرد و لازم است به منظور بهره مندی هموطنان از زیرساخت های حمل و نقل کشور، مراحل اجرای کار طبق اولویت بندی در طول پروژه انجام شود.
خادمی افزایش مشارکت بخش خصوصی را از مهمترین راهکارهای تکمیل طرح های نیمه تمام راهسازی کشور دانست و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، استفاده از سایر روشهای تامین منابع و اعتبار مورد نیاز پروژه ها از جمله تهاتر نفت با مشارکت بخش خصوصی می تواند روند اجرای طرح ها را تسریع کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.