| کد خبر: 250169 |

در صورت تامین مالی​؛

سفر با اولین قطار سریع‌السیر ایران تا ۵ سال آینده

معاون شرکت ساخت و توسعه از بازنگری در هزینه های ساخت خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان خبر داد و گفت: در صورت تامین مالی، این پروژه ۵ ساله ساخته می شود.

تین نیوز

معاون شرکت ساخت و توسعه از بازنگری در هزینه های ساخت خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان خبر داد و گفت: در صورت تامین مالی، این پروژه ۵ ساله ساخته می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از  تسنیم عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست خبری در پاسخ به پرسش مبنی بر آخرین وضعیت قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان ، اضافه کرد:  وقتی پروژه های در قانون می آید ردیف بودجه می گیرد، از این رو مباحث مربوط به توجیه فنی و اقتصادی آن صورت می گیرد.

وی ادامه داد: خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان نیز از این قائله مستثنا نیست. در رابطه با هزینه های این پروژه، بازنگری صورت گرفته و جلسات متعددی در این رابطه انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه یک بسته اشتراکی برای هزینه های طرح به شورای اقتصاد ارائه شده که با تصویب آن همه موانع و مشکلات مالی رفع می شود، تصریح کرد: با مصوبه شورای اقتصاد خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان با هزینه معقول و قابل قبول ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورت تامین به موقع منابع و فعال شدن مابقی فاینانس چینی خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان طی 5 سال ساخته می شود.

خیرالله خادمی نیز در ابتدای این  نشست با بادآوری اینکه میانگین ساخت آزادراه در کشور طی 15 سال اخیر 86 کیلومتر بوده است، اظهار کرد: در یک دهه اول انقلاب در کشور آزادراه ساخته نشد؛ 10 سال بعد از انقلاب، سالانه 80 کیلومتر ساخته شد.

وی با بیان اینکه میانگین ساخت آزادراه در زمان حاضر به 291 کیلومتر رسیده که 3.5 برابر متوسط سالانه است، افزود: پیشرفت 5 آزادراه در دست ساخت 80 درصد است که تا سال آینده 460 کیلومتر آزادراه به بهره برداری می رسد.

وی با اعلام اینکه 950 پروژه عمرانی شامل پروژه های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در حال اجراست، گفت: در بخش آزمایشگاه و مکانیک خاک نیز 850 قرارداد با مجریان داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 5 0

    در صورت تامین مالی؟

  • شهریار 0 4

    با چه سرعتی؟ امیدوارم بالای ۳۰۰ باشه

  • ناشناس 1 7

    قطار سریع السیر در صورت تحقق هم فقط پول حروم کردن است

  • ناشناس 4 0

    اين وعده در باره خط سريع تهران - اصفهان صادقانه ولي نشدني است چون شوراي اقتصاد طبق قانون مي تواند طرحهاي توجيه دار را بپذيرد ولي پيشنهاد واصله كه نشانگر توجيه نداشتن اقتصادي طرح است را قانونا نخواهد پذيرفت. مگر آنكه گزارش جعلي براي طرح تهيه شود.

  • كاظم راستي 5 0


    قيمت طرح را به قدري بالا بردند كه هر كسي بشنود فراري مي شود شوراي اقتصاد هم همينطور. قيمت اين طرح را با نمونه هاي اروپايي مقايسه كنيد و ببينيد مديرعامل اسبق راه آهن چه چيزي را امضا كرده

  • رفيق 3 0

    اگر هنوز تصويب نشده پس تا بحال چكار مي كردند؟ ضرب المثل مي گه اول چاهو بكن بعد مناره بدزد. يعني اگر تامين مالي نشده پس چرا چند ساله وعده و وعيد مي دهيد؟ چرا در بيابانها خاكبازي مي كنيد؟ آنچه تاكنون خاكبازي شده با گذشت زمان خراب خواهد شد.

  • پيرمرد اصفهاني 5 0

    رئيس جمهور قبل ششم اسفند 1393 در سفر به اصفهان گفت اين طرح تامين مالي شده است آنهم 2.6 ميليارد دلار. پس آن پولها چه شد؟ يا او اشتباهي حرف زده بود؟ ما كه پير شديم و رنگ قطار سريع را نخواهيم ديد.

  • همسايه زيرپل 3 0

    بعض شما نباشه افراد دزد و كلك وقتي بوي پول بشنون حاضر مي شن و پولها را بالا مي كشن بعد ميشه اينطوري بعدش ما كه دنبال يه لقمه دوديم بدنام ميشيم

  • حميد صادقي از اصفهان 3 0

    از دوستانم كه كارشناس وزارت راه هستند سوال كردم گفت كه اين طرح در 13 سال به 13 درصد پيشرفت رسيده است. بعد اين آقا امروز ميگويد پنج ساله تمام ميشود. فكر نمي كنم حرفش درست در بيايد.

  • كارشناس راه آهن قم 6 0

    چرا دستگاه هاي نظارتي به اين طرح مهم رسيدگي نمي كنند؟ چگونه ميلياردها دلار بر باد مي رود و ملت بيچاره مي شوند؟

  • ناشناس 6 0

    این پروژه مصداق بارز تبعیض در پخش زیرساخت ها به مساوات در تمام کشور و بین همه مردم کشور است وقتی مردم ما در شرق , جنوب , غرب و شمال منتظر رسیدن ریل نرمال به شهرهایشان هستند وقتی صاحبان بار و تاجران منتظر رسیدن ریل نرمال به منطقشون هستند وقتی توسعه , محرومیت زدایی و اشتغال زایی در بسیاری از مناطق کشور لنگ رسیدن ریل است وقتی کشور از همه جهات در حال دور خوردن ترانزیتیه و حتی نتوانستیم یک کریدور را راه بندازیم وقتی زائرین اربعین منتظر شنیدن سوت قطار در مرز خسروی هستند و اکثر پروژه ها با هزار تا چهار هزار میلیارد تومان جمع می شود دیگر این پروژه می شود تبعیض و حرکتی اشتباه , این پروژه یکی از گران ترین پروژه های تاریخ ایران است که تا امروز 20 هزار میلیارد تومان براش هزینه شده و حداقل باید 30 هزار میلیارد تومان دیگر هم برایش خرج شود تا به راه اندازی اولیه برسد یعنی بعدش قطعا باز هم مخارج سنگین دارد خب اگر پول و امکانات این پروژه در همه این سال ها روی ریل نرمال می رفت امروز سوت قطار در کاسپین , خاوران تبریز , بیرجند , الیگودرز , مرز خسروی , ایلام , شهرکرد , سنندج , اردبیل , خرم آباد و بوشهر شنیده می شد بشینید فکر کنید کفه منفعت ریلی پرسرعت تهران اصفهان بیشتر است یا توسعه ریلی نرمال در تمام کشور و به کلمه تبعیض هم فکر کنید .

    • ناشناس 3 0

      بالای 8 میلیارد دلار هزینه دارد یعنی 300 هزار میلیارد تومان !!