| کد خبر: 157072 |

یک فعال بخش حمل سوخت مطرح کرد:

◄ شتابزدگی در اجرای طرح برندینگ شرکت نفت

میانگین فروش روزانه بنزین در کشور معادل 85 تا 95 میلیون لیتر است و کارمزد مقرر برای این شرکت‌های کاغذی که کوچک‌ترین سرمایه‌گذاری در امور تولید، پالایش، حمل و توزیع ندارند معادل 250 ریال برای هر لیتر بوده که رقم سالانه آن فقط در بنزین معادل 365 ضرب در 85000000 ضرب در 250 برابر با 775 میلیارد تومان است.

تین نیوز

 از ابتدای آبا‌ن ماه  امسال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به بهانه خصوصی‌سازی در پی واگذاری مسئولیت خود در زمینه فروش، نظارت، حمل و توزیع سوخت کشور به تعدادی از شرکت‌های خصوصی صاحب نشان (به نام طرح برندینگ)  است که این شرکت‌ها مستقیماً و یا با واسطه توسط مدیران بازنشسته شرکت ملی نفت و یا وابستگان آنها، تاسیس شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، یک فعال بخش حمل سوخت با بیان این مطلب در یک گروه مجازی مرتبط با فعالان این بخش گفت: با توجه به کم و کیف قرارداد پیشنهادی به همراه اصرار  مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و اصرار مدیران شرکت‌های برند در انعقاد هرچه سریع‌تر این قرارداد با صنف پیمانکاران، مالکان و رانندگان نفتکش و جایگاه‌داران سوخت، احتمال ایجاد خسارت‌های ناشی از شتابزدگی در اجرای این طرح بدون مطالعه و بررسی جدی و پرابهام در شکل کنونی آن وجود دارد.

رضا زندیگان افزود: همین امر موجب نگرانی از آینده شغلی و اعتراض شدید صنف سوخت‌رسانان و جایگاه‌داران کشور شده و تاکنون نیز اعتراضاتی در برخی شرکت‌های منطقه‌ای پخش فرآورده‌های نفتی ایران به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر این‌که مراتب اعتراض و مخالفت صنوف ذکر شده با اجرای این طرح به صورت کامل به آگاهی مراجع ذی‌صلاح (مجلس و دیوان عدالت اداری کشور) نیز رسیده است، اظهار امیدواری کرد با اطلاع رسانی مشکلات اجرای این طرح از ایجاد یک رانت چند هزار میلیاردی جلوگیری شود.

زندیگان در توضیح این موضوع گفت: میانگین فروش روزانه بنزین در کشور معادل 85 تا 95 میلیون لیتر است و کارمزد مقرر برای این شرکت‌های کاغذی که کوچک‌ترین سرمایه‌گذاری در امور تولید،  پالایش، حمل و توزیع ندارند معادل 250 ریال برای هر لیتر بوده که رقم سالانه آن فقط در بنزین معادل 365 ضرب در 85000000 ضرب در 250 برابر با 775 میلیارد تومان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.