| کد خبر: 263573 |

پهلوگیری یک فروند کشتی پهن‌پیکر ۸۳ هزار تُنی در بندر امام خمینی(ره)

سرپرست معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادرودریانوردی خوزستان از پهلوگیری و آغاز عمیات تخلیه یک فروند کشتی پهن‌پیکر حامل ۸۳ هزار تن، ذرت در اسکله‌های اختصاصی منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

تین نیوز

سرپرست معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادرودریانوردی خوزستان از پهلوگیری و آغاز عمیات تخلیه یک فروند کشتی پهن‌پیکر حامل ۸۳ هزار تن، ذرت در اسکله‌های اختصاصی منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش تین نیوز هب نقل از وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، داوود چگنی سرپرست معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادرودریانوردی خوزستان گفت: یک فروند کشتی پهن‌پیکر حامل ۸۳ هزار تُن ذرت، پس از ورود به آب‌های سرزمینی در اسکله‌های اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت و عملیات تخلیه آن آغاز شد.

سرپرست معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اعلام این خبر، بیان کرد: این کشتی ذرت از جمله خریدهای خارجی بخش خصوصی برای تکمیل ذخایر استراتژیک کشور است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز، وارد کشور شده و تخلیه آن بلافاصله بعد از پهلوگیری آغاز شد.

چگنی افزود: پس از پهلوگیری یک فروند کشتی صد هزار تنی حامل گندم در سال گذشته، کشتی مذکور نخستین کشتی حامل ذرت با ابعاد قابل‌توجه در عرض و تناژ بالای هشتاد هزار است که با توجه به قابلیت‌ها و توانمندهای تجهیزاتی و زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) امکان پهلودهی و تخلیه آن در اسکله‌های آن میسر شده است.

به گفته وی، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) یکی از مبادی اصلی ورود کالای اساسی به کشور است که سالیانه حجم بالایی از کالاهای مورد نیاز از طریق این بندر، وارد کشور می‌شود و  از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱۸ فروند کشتی به  وزن ۶ میلیون و ۸۴۸ هزارتن از طریق این بندر استراتژیک وارد کشور شده است.

سرپرست اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان خاطرنشان کرد: بیش از  ۷ میلیون تن کالای اساسی نیز از این بندر ترخیص و از طریق ناوگان ریلی و جاده‌ای به مراکز مصرف در اقصی نقاط کشور ارسال  شده است.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از بنادر مهم کشور در جنوب خوزستان و در کرانه خلیج فارس محسوب می‌شود که با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، تأمین کننده عمده کالاهای اساسی است. این بندر بزرگ دروازه اصلی واردات کالاهای اساسی است و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل توانسته است بیش از ۷۰ درصد از کالاهای اساسی کشور را از طریق خطوط حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و دریایی به سراسر ایران ارسال می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.