| کد خبر: 258731 |

نقش تاثیرگذار بندر امام خمینی در تحقق برنامه‌ های اقتصاد دریامحور

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی: بندر امام خمینی پیشران بخش دریا است و در تحقق برنامه‌ریزی‌های اقتصاد دریامحور دولت نقش تاثیرگذاری دارد.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی: بندر امام خمینی پیشران بخش دریا است و در تحقق برنامه‌ریزی‌های اقتصاد دریامحور دولت نقش تاثیرگذاری دارد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، علی فتحی به نقش توسعه‌ای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد دریامحور اشاره کرد و گفت: باتوجه به جایگاه مطلوب ایران در حمل و نقل دریایی، کشورهای مختلفی در حال مذاکره برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران هستند.نقش تاثیرگذار بندر امام خمینی در تحقق برنامه‌های اقتصاد دریامحور

وی با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع اقتصاد دریامحور و دریاپایه، افزود: فرمایش‌های رهبری در دولت سیزدهم عملیاتی شده و موضوع اقتصاد دریامحور با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی درحال پیگیری است.

فتحی سازمان بنادر و دریانوردی را پیشران بخش دریا دانست و ادامه داد: اخیرا کمیته راهبردی دولت در بخش اقتصاد دریامحور تشکیل شده که ریاست آن بر عهده معاون اول رئیس جمهور است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل این کمیته را منشاء تحول در اقتصاد دریامحور عنوان و اضافه کرد: به واسطه حجم بسیار زیادی از سرمایه گذاری‌ها در بندر امام خمینی، روند توسعه‌ای این بندر رشد قابل توجهی داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری‌ها منجر به زیرساخت‌های مطلوبی برای توسعه ترانزیت از مسیر کریدور شمال جنوب شده، گفت: زیرساخت‌های ایجاد شده در این کریدور زمینه مذاکره‌های اقتصادی مهمی میان ایران و کشورهای همسایه در حوزه ترانزیت کالا شده است.

فتحی با بیان اینکه ایران در شرایطی است که گروه‌های مختلف از کشورهای منطقه متقاضی بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها هستند، افزود: بدون شک نتیجه همکاری‌های ترانزیتی ایران و کشورهای منطقه، رشد اقتصادی و آثار مطلوبی در حوزه تجاری را برای کشورمان در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به جایگاه بندر امام خمینی در راهبردی بودن کریدور شمال جنوب ادامه‌داد: این بندر در تحقق برنامه‌ریزی‌های اقتصاد دریا محور دولت نقش تاثیرگذاری دارد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، بندر امام خمینی را از بنادر پیشران کشور دانست و اضافه کرد: مدیریت جدید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان برای تحقق چشم اندازهای تعریف شده از توانمندی خوبی برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.