| کد خبر: 217363 |

◄ کاهش چشمگیر سفر ریلی به مشهد مقدس و افزایش شمار مبتلایان به کرونا

پیش از این ورودی مسافر در هر قطاری که به مقصد مشهد مقدس بود، حدود 200 نفر برآورد می شد که این رقم به نحو چشمگیری کاهش یافته است و کوپه ها عموما با ظرفیت دو نفر مسافرگیری می شوند. سفر با قطار به این استان نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

مدیریت و کاهش سفر به منظور شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا مهمترین راه برای مقابله با شیوع این بیماری است اما در مورد یکی از استان های پرخطر در این زمینه، آمار دقیق از تعداد مسافران ورودی به مشهد و خراسان رضوی در ایام اوج شیوع کرونا هنوز منتشر نشده تا مسئولان و مردم بتوانند برآورد مشخصی از تاثیر میزان سفر با ابتلا به کرونا داشته باشند.

اگرچه برای رعایت اصول بهداشتی به آمار و ارقام نیازی نیست اما خراسان رضوی همچنان در صدر استان های قرمزی است که ورودی ویروس کرونا با گنجایش بیمارستان های آن سازگار نیست.

مدیرعامل شرکت نورالرضا در اینباره به خبرنگار ما می گوید: اگرچه رشد ابتلا به کرونا بستگی پایداری به حمل ونقل افراد به این استان دارد، اما بخش های بهداشتی که به شرکت های ریلی مرتبط است کاملا رعایت می شود.

احمدرضا صبری افزود: پیش از این ورودی مسافر در هر قطاری که به مقصد مشهد مقدس بود، حدود 200 نفر برآورد می شد که این رقم به نحو چشمگیری کاهش یافته است و کوپه ها عموما با ظرفیت دو نفر مسافرگیری می شوند.

صبری ادامه داد: پروتکل های بهداشتی هم کالا رعایت می شود و آنچه که درباره ابتلای مسافران ورودی مشهد گفته می شود احتمالا مربوط به عدم رعایت خود مردم است. ضمن اینکه سفر با قطار در مسیرهای منتهی به مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است که در حال حاضر تهیه بلیت قطار در مسیر مشهد به ۳۰ شهر و مرکز استان امکان پذیر است و علاوه بر آن در مسیرهای تهران، شیراز، تبریز، اهواز و کرمان حمل خودرو نیز تعریف شده است.

پیش از این طی فروردین ماه فعالیت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش تقاضای مردم برای سفرهای نوروزی به خاطر بحران بیماری همه‌گیر کرونا، از روزانه ۹۴ رام ابتدا به سه رام کاهش یافت و در ادامه با توجه به گذشت ۶۲ سال از افتتاح ایستگاه راه آهن مشهد و تردد بدون وقفه مسافر ریلی در این مسیر با تداوم روند کاهش مسافر در رخدادی بی سابقه حرکت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد پس از ۶۲ سال در روز ۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ متوقف شد. بیشترین میزان کاهش مسافر راه‌آهن خراسان مربوط به اسفند ماه گذشته است که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. یکی از شاخص هایی که میزان استقبال از قطار را نشان میدهد ضریب اشغال صندلی در قطار هاست. این شاخص خیلی دقیق تر و شفاف تر است تا اینکه مثلا بگوییم ورودی مسافر قطارها به مشهد مقدس فلان نفر برآورد می شود یا اینکه بگوییم سفر با قطار در مسیرهای منتهی به مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش یافته است.