| کد خبر: 158182 |

هنرمندان و جشنواره فیلم وعکس راه‌آهن

اقدام هنردوستانه،هوشمندانه و تحسین‌برانگیز روابط عمومی راه‌آهن در برگزاری جشنواره فیلم وعکس که دومین سال خود را طی می‌کند، از چشم هیچ هنرمندی دور نمانده و مورد توجه و استقبال زیادی قرار گرفته‌‌است. راه‌آهن تمام توان خود را به‌کار می‌گیرد تا جشنواره‌ای تمام عیار و در خور یک سازمان مهم و مطرح کشور برگزار کند.

تین نیوز

اقدام هنردوستانه، هوشمندانه و تحسین‌برانگیز روابط عمومی راه‌آهن در برگزاری جشنواره فیلم وعکس که دومین سال خود را طی می‌کند، از چشم هیچ هنرمندی دور نمانده و مورد توجه و استقبال زیادی قرار گرفته‌‌است. راه‌آهن تمام توان خود را به‌کار می‌گیرد تا جشنواره‌ای تمام عیار و در خور یک سازمان مهم و مطرح کشور برگزار کند.      

هر روز به تعداد علاقمندان به این جشنواره اضافه می‌شود و بخشی از نظرات شنیدنی هنرمندان حوزه‌های سینما وتاتر و عکاسی در تقدیر از اقدام راه‌آهن در رسانه‌ها به سمع ونظر مردم می‌رسد.

فرهاد توحیدی ( فیلنامه نویس سینما ):

20c1429193c43ffae69ae

فرهاد توحیدی (فیلم‌نامه‌نویس) گفته است که هرچه در حوزه راه‌آهن کار شود، باز هم کم است و باید در کارهای هنرمندان براهمیت راه‌آهن تأکید شود. تولیدات هنری جوابگوی خدمات رسانی راه آهن نیست. هنرمندان، راه آهن را جدی بگیرند.

این فیلم‌نامه نویس، نحوۀ برگزاری صحیح و سیاست‌گذاری جشنواره‌ها را در شناخت هر چه بهترهنرمندان و مخاطبان جامعه تأثیرگذار دانست وگفت: جشنواره‌های موضوعی اگر درست انجام شوند، می‌توانند هر چه بهتر یک موضوعی را به مخاطبان عام معرفی کنند. به نظرم هر جا که توجه هنرمندان و سینما گران و سایر حوزه‌های فرهنگی وهنری به موضوعی معطوف شده است، باعث شده تا جنبۀ عمومی‌تری در جامعه به خود بگیرد.

این فیلم‌نامه نویس مطرح، برگزاری دومین دورۀ جشنواره هنری راه‌آهن و استقبال هنرمندان از آن را نشان از اهمیت موضوع و ظرفیت بالای انجام کارهای فرهنگی در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: راه‌آهن باید برای فرهنگ‌سازی هر چه بهتر به برنامه‌سازی و تولید کارهای هنری در بخش‌هایی که متناسب با نیازهای خودش است، بپردازد. حس حرکت در دل طبیعت و وجه بصری و سینمایی که در این حوزه وجود دارد بر جذابیت بصری آن افزوده است و می توان با کارهای فرهنگی، زوایای مغفول ماندۀ آن را برای مخاطبان به تصویر کشید.

وی توجه هنرمندان به راه‌آهن که محور توسعۀ کشور است را بیش از هر چیز حیاتی خواند و اظهار داشت: در دنیا آثار بسیاری با موضوع راه‌آهن تولید می‌شود و شبکه‌های تلویزیونی بسیاری به تولید و پخش برنامه‌هایی از خدمات رسانی حوزۀ ریلی می پردازند. به نظرم هر چه در این حوزه کار شود، باز کم است و باید در کارهای هنرمندان براهمیت راه‌آهن تأکید شود.

توحیدی، حس راحتی و حریم شخصی که در قطار وجود دارد را وجه متمایز آن در مقایسه با سایر وسایل حمل‌و‌نقلی برشمرد و خاطر نشان کرد: این حس آرامش و امنیت فوق‌العاده‌ای که از سوارشدن در قطار است، قابل مقایسه با هیچ کدام از وسایل حمل و‌نقلی دیگر نیست. عبور از دل طبیعت بکری که کم‌تر در فضاهای دیگر می توان آن را تجربه کرد و جذابیت‌های بصری که با حضور در این وسیلۀ دراماتیک می‌توان تجربه کرد همه و همه مزیدی بر علت شده‌است تا قطار را در نظر مردم متفاوت کند.

این فیلمنامه نویس سینما به ساخت فیلم‌های بسیاری با موضوع قطار اشاره کرد و گفت: کار کردن در این فضا یک حس خوشایندی را برای من به همراه دارد و همیشه دوست داشتم تا در این فضا کار کنم.

مریم امیرجلالی بازیگر سینما و تلویزیون

images

مریم امیرجلالی بازیگر سینما و تلویزیون در مصاحبه‌اش حضورهنرمندان در فضای راه‌آهن را در شناخت هر چه بیشتر مردم از سرمایه‌های نهفته در راه‌آهن و آگاه‌تر کردن آن‌ها مهم خواند و اظهار داشت: نقش آگاهی بخشی هنرمندان به مردم بر هیچ کس پوشیده نیست. حمایت کردن از آن‌ها و ایجاد فرصت‌های حضور و دیدن این چنین فعالیت‌هایی در مجموعه راه‌آهن می‌تواند حجم وسیعی از مردم را آگاه‌تر کند.

امیر جلالی ضمن تقدیر از گرامیداشت مرحوم مرتضی احمدی در جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن به ذکر خاطرات دیدار خود با این هنرمند اشاره کرد و گفت: شخصیت مردمی این هنرمند و گویش وی به گونه‌ای بود که بسیار مورد توجه مردم بود. در زمان حیات وی چندین دیدار با ایشان داشتم و حتی در یکی از این دیدارها، کتابش را با امضای خودش به من اهدا کرد که برای من جای بسی خوشحالی است. به واقع زنده‌ یاد احمدی، خیلی خوش سخن بود و به نظرم از نظر حرفه‌ای و اخلاقی هیچ کس به پای وی نمی‌رسد.

عزت الله رمضانی فر(بازیگر سینما و تلویزیون):

عزت اله رمضانی فر

این بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است؛ حس راحتی و افزایش سرعت قطار های فعلی در مقایسه با گذشته قابل مقایسه نیست و روز به روز هم شاهد تغییرات زیادی را در ناوگان ریلی شاهد هستیم.

عزت الله رمضانی فر بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم وعکس راه‌آهن، با اشاره به حضور خود در فیلم‌های بسیاری با موضوع راه‌آهن؛، عمده‌ترین کار خود را فیلم واگن شمارۀ 2 به کارگردانی مجید وحیدیان نام برد و بیان داشت: در این فیلم نقش رئیس قطار را بازی می‌کردم و قرار بود که فیلم به صورت کروماکی و ایستاده گرفته شود اما با پیشنهاد من آن را در حرکت گرفتیم که این حس حرکت قطار، بسیار به طبیعی شدن کار کمک کرد. با بازی در این نقش، فهمیدم که پرسنل قطار چقدر نقش حساس و سختی دارند و جا دارد که از همۀ آن ها تشکر کنم.

وی اصل و اساس جذابیت قطار را در حرکت آن دانست و گفت: جنب و جوش و حرکتی که در قطار وجود دارد و ضبط سکانس‌هایی که در حالت حرکت ثبت می‌شوند و مناظری که در بک گراند بازیگر گرفته می‌شوند، همه وهمه در موفق شدن یک تصویر کمک می کنند.

این بازیگر سینما ناوگان ریلی را در مقایسه با گذشته بسیار نو و مجهز خواند و گفت: حس راحتی و افزایش سرعت قطار‌های فعلی در مقایسه با گذشته قابل مقایسه نیست و روز به روز هم تغییرات زیادی را در ناوگان ریلی شاهد هستیم. به واقع در کنار تجهیز ناوگان باید فرهنگ استفاده از آن‌ها نیز در مردم به‌وجود آوریم و این مهم جز با کار فرهنگی محقق نمی‌شود.

رمضانی فر، مرحوم مرتضی احمدی نابغه سینما را اسطوره تلویزیون خواند و در خصوص ویژگی این هنرمند بیان داشت: همیشه بشاش بود و در چند کاری که با هم بودیم با یک طنز و شیرینی خاصی در کنار گروه بود. او بسیار توانمند بود، ترانه خوان و قصه‌گوی خوبی بود که اثر آن را به صورت کتاب می بینید. به نظرم زنده نگه داشتن نام او توسط جایی که زمانی خانۀ وی بود، احترام به جایگاه هنر را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.