| کد خبر: 158002 |

یک فعال صنفی بخش بار جاده‌ای:

◄ انجمن‌های صنفی کامیون‌داران قادر به حمایت از رانندگان نیستند

در حال حاضر یکی مهمترین مشکلات رانندگان انجمن‌ها و کانون‌هایی هستند که قادر به حمایت از رانندگان نیستند.

تین نیوز

یک فعال صنفی بخش ناوگان باری جاده‌ای پیشنهاد داد وقتی انجمن‌های صنفی مرتبط  نمی‌خواهند که از حقوق رانندها دفاع کنند یا قانون این اجازه را به آنها نمی‌دهد که برای دفاع از حقوق رانندها اقدامی کنند یا این‌که به لحاظ جایگاه و عدم پشتیبانی رانندها قادر به حمایت نیستند، جهت اعتراض به موارد یاد شده، تمام انجمن‌ها استعفای دسته جمعی بدهند و این جایگاه را به صاحبان اصلی خود یعنی رانندگان و کامیون‌داران بازگردانند.

به گزارش تین‌نیوز، سید دلاور موسوی فعال بخش بار جاده‌ای با بیان این مطلب به تین‌نیوز، گفت: در حال حاضر یکی مهمترین مشکلات رانندگان انجمن‌ها و کانون‌هایی هستند به هر یک از دلایل ذکر شده، قادر به حمایت از رانندگان نیستند.

وی افزود: با توجه به شرایط و موارد ذکر شده، اگر هر انجمن و کانونی که دلسوز صنف است به صورت دسته‌جمعی استعفا دهد ممکن است تلنگری باشد به مسئولین جهت اصلاح قانون انجمن‌ها و بر این اساس طبق منشور مطالبات، جایگاه انجمن‌ها چه از نظر نحوه انتخابات چه از نظر اجرایی شدن تصمیمات انجمن‌ها،  اصلاح شود.

این فعال صنفی بخش بار جاده‌ای با بیان این‌که جمعی از رانندگان و کامیون‌داران پیشنهاداتی در مورد انتخابات انجمن‌ها در قالب منشور مطالبات خود در حوزه کار و امور اجتماعی ارایه کرده‌اند، گفت: از جمله این پیشنهادات عضویت حتمی رانندگان در یکی از انجمن‌های صنفی رانندگان و شرکت حتمی در انتخابات انجمن صنفی رانندگان محل صدور کارت هوشمند و پیش‌بینی سازوکاری ملی جهت حضور همه در انتخابات انجمن ها (عدم شرکت عدم تمدید کارت هوشمند) یکی از این پیشنهادات است.

وی افزود: ایجاد انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌داران نیز از دیگر پیشنهادات ارایه شده در منشور مطالبات حوزه کار و امور اجتماعی رانندگان و کامیون‌داران است.

به گفته وی در این مورد در منشور مطالبات رانندگان و کامیونداران توضیح داده شده از آنجایی که هم رانندگان حرفه‌ای بار و هم شرکت‌های حمل‌و‌نقل و هم افراد عادی که مدارک شغلی رانندگی را ندارند می‌توانند کامیون‌دار باشند در می‌یابیم که کامیون‌داری یک صنف کارفرمایی جداگانه است و نیاز ضروری داریم که انجمن صنفی این رشته تاسیس شود و در شرح وظایف آنان پیگیری مسایل مربوط به قیمت نهاده‌های اولیه خدمات حمل‌و‌نقل نظیر سوخت لاستیک و مالیات‌های مربوطه وضعیت اعلام بارها و نیز کرایه‌های پرداختی و .....گنجانده شود. 

به گزارش تین‌نیوز، این فعال بخش بار جاده‌ای تاکید کرد: در حال حاضر قانون تشکل‌ها و ان‌جی‌او ها هیچ موردی را ندارد که این‌گونه تشکل‌ها بتوانند دست به کارهای اجرایی و اقدامات قضایی در حمایت از صنف بزنند از طرف دیگر ضعف در نوع و زمان انتخابات بنابر حضور فیزیکی به راننده اجازه این انتخاب را به‌صورت صحیح و پشتیبانی لازم نمی‌دهد.

موسوی خاطرنشان کرد: امروزه  و با پیشرفت تکنولوژی، باید سازوکاری تعبیه شود که انتخابات انجمن‌ها تحت وب صورت گرفته تا رانندگان در طول سفر در انتخابات حضور داشته باشند واین روش بسیار برای راننده حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی مهدی پور 4 0

    بله متاسفانه انجمنها نه کار خاصی انجام میدند نه حاضر به ترک جایگاهشون هستند

  • ناشناس 3 0

    راننده حامی میخواهد ما ب نظر سید دلاور احترام میگذاریم و برایمان مورد تایید است وحمایت میکنیم.یاعلی

  • ناشناس 4 0

    سلام
    بنظرم ایشون حرف حساب و به حقی زدن و یکی از خواسته کل رانندگان کشور همینه

  • محمد 3 0

    سلام.سیددلاور موسوی اجرت باخدا.

  • یوسف منتظری 3 0

    در صورت ناکارامد بودن افراد یک مجموعه مثل انجمن صنفی رانندگان باید افراد فوق جای خود را به افراد پویا وفعال بدهند ودر باقی موارد کاملا موافق هستم طرح مورد نظر جامع وکامل میباشد .
    تشکر از هر شخصی که در حال کمک به این صنف در حال احتضار میباشد.

  • محسن اسپو محله 3 0

    بنده با اظهارات اقای سیددلاورموسوی موافقم وخواستارزیرساختی برای یک انتخابات غیرحضوری از فعالان حمل کالاوبار باستثنای با ربریها میباشم .

  • سجاد محمد جعفری 3 0

    انشاالله عملی بشه ما راننده ها هم بتونیم حق و حقوق خودرا بگیریم

  • رضا الهی فر 3 0

    با سلام و خدا قوت به دست اندر کاران سایت تین نیوز و سید دلاور موسوی مرد خستگی نا پذیر صنف ترابری جاده ای
    در این بازه زمانی که هیچ حمایتی از صنف ترابری جاده ای انجام نمی پذیرد استعفای دسته جمعی انجمن ها شروع مناسبی برای احقاق حق صنف میباشد
    درضمن از مسؤلین محترم تقاضا دارم اگر واقعأ دلسوز مملکت هستند حتمأ برای پیشرفت صنف ترابری جاده ای ، از مدیر محترم و پیکسوتان و سایر اعضای فعال حاضر در گروه علم و عمل در خواست کمک و ارائه ی راهکار نمایند ، مطمئنأ هیچ کارشناسی به اندازه سید دلاور موسوی و اعضای منخب ایشان از مشکلات صنف مطلع نیستند و درایت و کاردانی ایشان بر همگان روشن و آشکار است .
    به امید آنروز .

  • امیر کیانی 3 0

    سلام .من کاملا با این طرح موافقم.
    کسی ک نمیخاد یا نمیتونه کاری برای قشر زحمتکش راننده انجام بده باید جاش رو به کسی بده ک پنچری لاستیک تو دمای 50 درجه و خرابی ماشین تو دمای منفی ده درجه رو تجربه کرده باشه

  • رضا الهی فر از زنجان 3 0

    سلام، خدا قوت ،به دست اندرکاران سایت تین نیوز و به مرد خستگی ناپذیر صنف جناب سید دلاور موسوی
    طرح و نظر جناب سید بسیار عالی و بجاست در این بازه ی زمانی که انصافأ هیچ حمایتی از صنف ترابری جاده ای انجام نمیشود ، استعفای دسته جمعی انجمن ها می تواند شروعی برای احقاق حق فعالان این صنف باشد، به امید آن روز.
    ونکته دیگر اینکه گروه علم و عمل و مدیر محترم گروه و ادمینهای گرامی و پیشکسوتان حاضر در گروه علم و عمل بهترین و دلسوز ترین افراد برای صنف ترابری جاده ای هستند و من به عنوان یک راننده و کامیوندار از مسؤلین محترم تقاضا دارم اگر واقعأ می خواهند مشکلات صنف ترابری جاده ای رو حل کنند از وجود سید دلاور موسوی و گروه علم و عمل استفاده کنند ، این بهترین راهیست که می توان این صنف رو از بحران نجات داد

  • افشین شکوهی 2 0

    با عرض سلام انجمن های مربوطه چون از دل این صنف انتخاب نشده اند وبا مشکلات و معضلات رانندگان آشنایی ندارندپس کارایی ندارند و دنبال مشکلات آنها ورفع آن نیستند پس باید این صنف را به خود رانندگان وزجر کشیده های آن سپرد تا بداندکسی که بارگیری در دمای 70 درجه بندر یاکشیدن چادر یا زنجیر چرخ بستن دردمای 15درجه زیر صفر را تجربه نکرده است آیا با مشکلات آشنایی دارد آیا میتواند از حق و حقوق راننده دفاع کند قطعا جواب نه است پس باید کار را به اهل آن سپرد من اله توفیق

  • کورش فلاحی 2 0

    سلام .آقای موسوی دقیقا دغدغه ها و خواسته های صنف را بیان کردند. رانندگان وکامیون داران خواستار برکناری انجمنهای نا کارآمد و بی مسئولیت هستند تمام معضلات این صنف از کم کاری وبی تجربه گی
    اکثر مسوولان انجمنهای صنفی میباشد

  • یحیی نورمندی پور 2 0

    متاسفانه دراکثر شهرها ازجمله شهرما سیرجان اعضای انجمن ها سالهای متمادی است که در این نهاد خدمتگذاری بیتوته کرده اند ونه تنها هیچ خدمتی به رانندگان ارائه نمیدهند به هیچ قیمتی هم حاضر به ترک جایگاه خود نیستند وعدم وجود قوانین به روز ومناسب شرایط فعلی درزمینه انتخابات که حضور فیزیکی راننده را درانتخابات میطلبد وعدم تجمع اکثریت اعضا یک انجمن را درروز رای گیری به واسطه شرایط نامساعد شغلی ومالی در حال حاضر این صنف باعث شده انها ازاین شرایط سوءاستفاده کرده وانجمن ها راارث پدری خود بدانند وهرگز ان را ترک نکنند .در اینجاست که به فرمایش جناب موسوی استعفا ویا انحلال انجمنهای نا کارامد توسط نهاد های مربوطه تنهاراه چاره دیده میشود .اصلاح قوانین هم کمک بزرگی در حل مشکلات خواهد کرد .

  • کروبی 2 0

    بنام خدا .باعرض سلام وادب همانطور که همه عزیزان راننده مستحضرند ما انجمن نمایشی وفرمایشی نمیخواهیم که فقط مصوبات دورازهرگونه تجربه رابرایمان به اجرا بگذارد ما کانون وانجمنی که فقط جهت کنترل کامیون وصدور کارت هوشمند باشد را احتیاج نداریم ما انجمنی که فقط یک اهرم ترمز بین راننده وسازمان باشد را نمیخواهیم. بهتراست انجمنها این کارها را به خود دولت برگردانند وبه فکر بهبود شرایط صنعت حمل ونقل به گل نشسته باشند.برادر انجمن به خاطر رضای خدا اگر توانایی در انجام امور را ندارید صندلیها را غصب ننمایید استعفا دهیدیا لااقل شهامت داشته بگویید ایراد کار از کجاست انقدر تقصیرات را به گردن همدیگر نیاندازید همین بله چشم قربان گفتنهاست که ما را انقدر به عقب راننده ونه تنها بهبودی حاصل نشده بلکه با هزار گرفتاری دست به گریبان شده. بیاییم برای رفاه کشور عزیزمان واین صنعت مهم چاره ای بیاندیشیم با تشکر وتقدیر و چاپلوسی از فلان اقا وفلان مدیر به جز اینکه حمل ونقل را به سقوط بکشانیم کاری به پیش نخواهیم برد. ایرانی هستیم کمی به فکر ایران عزیزمان باشیم ازرهنمودهای رهبر فرزانه خوداستفاده وبه دور از منیتها وریا کاری ودروغ مملکت اسلامی عزیزمان را به جلو هدایت بکنیم .ایران اسلامی سربلند باد ..ومن الله توفیق.

  • آیت 2 0

    باسلام
    بنده با نظر سید موافقم..
    چرا رانندها بایدتاوان کمکاری یا نقص قانون را بپردازند..
    انجمنها باید جوابگو باشند

  • مهدی سامغانی 3 0

    سلام نظر اقا سید دلاور برای ما محترم چون شخصیتشان .بله انجمنی که در تصمیم گیریهای مهم حمل ونقلی که در کشور در سطح مجلس و وزارت گرفته میشود حضور ندارد و اصلا نظر ان شرطی نیست برای تصویب یک قانون برای حمل ونقل .. ایا این انجمن نباشد بهتر نیست؟؟
    ایا انجمن دکور وصوری مثل کنونی توانسته مشکلات را در سطح تصمیم گیریهای کلان برای این صنف حل کند؟؟
    با توجه به این 2سوال .که به هر دلیلی بعنوان مثال اولا انجمنها جایگاه قانونی تاثیری بر تصویب قوانین حمل ونقلی از سوی دولت ندارد . وانجمن فقط شده یک کلبه دلخوشی وسربندی که انهم نیست درواقع چون قدرتی ندارد
    چرا این نبود قدرت ؟؟
    قانون و مجلس و دولت ها بایست انجمن ها را در تصمیمات حمل ونقلی مثال نوسازی و سهمیه سوخت وونرخ کرایه و تمام مواردشرکت دهد و طبق نظر انها تصویب قانون کنند
    نه اینکه خود بیاندیشند و بدون استفاده از تجربه وتخصص این صنف قانون پشت قانون تصویب کنند.

    پس تا زمانی انجمن بخواهد همین شکل دکور وصوری باشد وبدون دخالت وشرکت در تصمیمات حمل ونقلی
    و یا اینکه قانون وقانونمداران وخانه قانون چون مجلس، انجمن ونماینده قانونی ان را که توسط رانندگان کل کشور به صورت مجازی انتخاب شده است را به رسمیت نشناسد..وقوانین حمل ونقل را بدون نظر این انجمن تصویب کنند .
    همان بهتر که این انجمن واین شکل وشمایلش که دست وپا بسته نباشد ونباشد ونباشد
    ومن راننده را دلخوش به انجمن این چنین با این قدرت نکنید

    چون قدرتی ندارد که برای من طبق نظر من ومن ها که در صنفیم تصمیم بگیرد
    پس 2 راه بیشتر نیست
    الف تغییر رویه انتخابات انجمن به صورت کارفرمایی وبا رای خود رانتدگان وشناخته شدن این انجمنها به عنوان یک نهاد قانونی از طرف تمام ارگانها حتی مجلس . برای تصمیم گیریهای حمل ونقل

    ب/یا اینکه ان انجمن الف که ذکر شد توضیحاتش اگر نمیشود بهتر است همین انجمنهای فعلی هم تعطیل وما را از سرگردانی نجات دهید
    چون صدور مدارک را هم دفاتر امروزی هم انجام میدهند
    والسلام

  • حامد 3 0

    سلام
    من هم با نظر اقای سید دلاور موافقم و امید دارم که با یاری همکاران به موفقیت دست پیدا کنیم
    یا الله ...

  • آرش 3 0

    سلام خدمت همکاران عزیزواعضامحترم تین نیوز...متاسفانه تمامی مواردبالاکه برادرجناب موسوی عرض کرده اندصحیح می باشد..رانندگان شایدتایکسال پیش ازهیچ چیزوهیچ برنامه وقانونی که به آنهاربط داشت خبرنداشتندوبازحمات آقایون موسوی ونخعی وسمنانی وچندعزیزدیگرکه بنده نمیشناسمشون درعرصه فضای مجازی درغالب گروههای علم وعمل رانندگان وگردهمایی وجمع آوری رانندگان وبحث وگفتگووحل وفصل مشکلات ومسائل آنهاوآشنانمودن آنهاباقوانین کمی کمک به یادگیری رانندگان نموده اندومامیدانیم که انجمن چیست وکانون کجاست....و دنبال حق خودبایدکجابرویم البته اگرکاری ازاین نهادهابیایدوفقط نام رانندگان به روی آنهانباشد...هرچندکه من کاملابانظرجناب موسوی موافق هستم

  • علی اصغری ورزنه 2 0

    باسلام و احترام خدمت دست‌اندرکاران سایت تن نیوز ودرود خدمت سید دلاور موسوی اقاموسوی دقیقه به مشکلات خوبی اشاره کردند و باید انجمن‌ها و کانونهای ناکارآمد استعفای جمعی خود را اعلام کنندوبه اساتیدی باتجربه تحویل نمایند البته با استعفاء وذکر دلیل آن واز مسولین نیز تقاضا دارم که ازافرادباتجربه وپیش کسوتان این عرصه در گروه علم وعمل وکار آمد استفاده کنند

  • محمدجوادابویی 2 0

    سلام خسته نباشید
    بنده بانظر وپیشنهادات جناب موسوی موافقم زیرا به نکات بسیار مهمی اشاره کردن وانجمن وکانونی که هیچ کارایی وپشتوانه ای نسبت به احقاق وحقوق راننده ندارد هرچه سریعترنسبت به جایگزینی افراد کارامدودلسوز این قشر اقدام نمایند
    (ومن الله توفیق)

  • راننده 1 0

    با سلام و عرض ادب و احترام
    ریشه اصلی مشکلات بوجود آمده در انجمن ها ذینفع بودن اعضای آن انجمن می باشد.بهتر است اعضای اصلی انجمن ها از کسانی تشکیل بشود که کارشناس حمل و نقل ومتبحر ومختصص امر باشد تا بتواند از حل مشکل پیش آمده به راحتی بیرون بیاید.

  • مهدی سامغانی 0 0

    سلام اقا سید کاملا درست ومتین فرمودید
    انجمنی و کانونی که قانون اجازه مداخله انها در امور تصمیم گیری مهم درحمل ونقل نداده چه کاری میتواند انجام دهد؟؟یااصلا وجودش با این شکل چه اهمیتی دارد،؟یا اینکه انتخابات راس ان کانون و همچنین انجمنهای تحت پوشش .. چرا تحت یک نرم افزار و شماره هوشمند رانندگان به صورت سراسری رای گیری نمیشود ؟؟
    انجمنی که بارنامه بردم برای گرفتن کرایه و بارنامه ازشهر جنوب بوده ومن در شهر خودم بردم ودر جواب میگوید با انجمن ان شهر هماهنگ شده خودتان بروید اونجا پیش اقای فلانی وپیگیر شوید

    این چه سازکار انجمن است ؟؟چه جور قانونی وچه پشتیبانی از طرف او برای من است که خودم بعد یکسال باید بروم پیگیری در شهر صادره بارنامه؟؟
    انجمنها بایستی دارای قدرت ملی شوند وسراسری بتوانند دراقصا نقاط کشور وارد عمل شوند بایست در ان پلیس برخورد تخلف وجود بیایید که با توجه به قوانین موجود متخلف باربری یا راننده یا هر کسی را پروانه و هوشمندش را از انسوی کشور قفل کند .. این شکل انجمن واقعی هست که میتواند سامان دهد حمل ونقل را


    نه شکل کنونی که صوری هستند ودلخوشی و سرکاری

    یا علی

  • صلاح اسدی 0 0

    سلام .راننده قشریست که همیشه با دیدی منفی به ان نگاه شده است قشری که هیچگاه توقع سپاس واحترام نداشت وهیچکس هیچگاه اورا درک نکرد درحالیکه ارزش وپایه اقتصاد کشور به این قشر وابسته است واین دست وپا ترکیده ها همیشه مورد سواستفاده بوده اند وهمیشه مورد ظلم تامین اجتماعی وپایانه های بار وصاحبین بار قرار داشته وهمیشه ساکت مانده اند وسری به زیر داشته اند تا روزی خدا حقشان را بگیرد چون دیگه هیچ توقعی از مسئولین ندارند