| کد خبر: 55258 |

◄ ممنوعیت تردد تاکسی های فرسوده در محدوده طرح ترافیک از دی ماه / بدهی ۲۳۲ میلیاردی ستاد سوخت

تین نیوز | به دلیل عدم پرداخت تعهدات ستاد سوخت به ایران خودرو و انباشت بدهی ها به این شرکت، بحث نوسازی تاکسی های فرسوده به یک چالش جدی در این صنعت تبدیل شده است. بر اساس آخرین اطلاعات نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی در کل کشور به دلیل خودداری ایران خودرو از تحویل تاکسی متوقف شده است.

به گزارش تین نیوز، دارندگان تاکسی های فرسوده با آغاز سال جدید در انتظار از سرگیری نوسازی خودروهای خود بودند که با گذشت سه ماه از سال جدید گفته می شود این امیدها به یاس بدل شده است.

مدیر اداره نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی شهر تهران در این باره گفت: علیرغم تمامی پیگیری ها متاسفانه نوسازی تاکسی در کل کشور همچنان متوقف مانده است و از دیماه نیز تردد تاکسی های فرسوده به محدوده طرح ترافیک ممنوع می شود.

عیسی محمد پور در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به بدهی کلان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به خودرو ساز، افزود: به گفته مدیران ارشد ایران خودرو 232 میلیارد تومان بدهی ستاد سوخت که به نمایندگی از سوی دولت در بحث نوسازی وارد شده تاکنون وصول نشده و این شرکت تا دریافت این مبلغ از تحویل خودرو، خودداری خواهد کرد.

وی از پرداخت 22 میلیارد بدهی شرکت ایران خودرو با ابلاغ مصوبه اسفند ماه سال گذشته دولت، تصریح کرد: با پیگیری های سازمان حمل و نقل و سوخت مصوبه ای از سوی دولت که به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده بود بخشی از بدهی ستاد سوخت به ایران خودرو پرداخت شد.

محمد پور افزود: بر اساس این مصوبه ستاد سوخت ملزم به پرداخت دیون خود به ایران خودرو از محل بودجه این ستاد و خزانه دولت به منظور از سرگیری نوسازی تاکسی های فرسوده در کشور شد. این اتفاق در حالی در کشور به وقوع پیوست که تنها در تهران بیش از 6200 تاکسی پیکان فرسوده در حال تردد هستند که میزان زیادی از پراکندن آلاینده ها را به خود اختصاص داده اند.

وی از میزان بالای آلایندگی تاکسی های فرسوده ابراز تاسف کرده و گفت: با ابلاغ مصوبه اخیر شورای شهر تردد تاکسی های فرسوده و کاربراتوری از دی ماه سال جاری در محدوده طرح ترافیک ممنوع شده و با این کار عملا بسیاری از دارندگان تاکسی فرسوده شغل خود را از دست می دهند.

مدیر اداره نوسازی ناوگان فرسوده سازمان تاکسیرانی شهر تهران همچنین از مهلت شش ماهه باقی مانده تا دی ماه، اظهار داشت: چنانچه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ممنوعیت تردد تاکسی های فرسوده طبق اعلام صورت گیرد، ستاد سوخت باید جدیت بیشتری در پرداخت بدهی به ایران خودرو را در دستور کار قرار دهد.

محمد پور با تاکید بر تلاش های فراوان مسئولین سازمان تاکسیرانی شهرتهران به منظور رفع موانع نوسازی گفت: پیگیری رفع مشکل از سوی سازمان تاکسیرانی در حال انجام است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی زندی 0 0

    سلام. تورا به خدا تکلیف تاکسی فرسوده هارو مشخص کنید بابا به پیر به پیغمبر زندگیمون از دست رفت به خدا هشت ماهه بیکارم این انصافه مردانگیه تو این مدت به هر دری زدم نتیجه نگرفتم کسی هم یه جواب درست به آدم نمیده خدارو خوش نمیاد مردم رو اذیت میکنید از انصاف به دوره چرا این وضع باید هشت ماه طول بکشه مگه ۲۲۰ میلیارد پولیه برای دولت که نتونه پرداخت کنه والا به خدا به پیغمبر خسته شدیم. آقایان مسئول واقعا چرا؟