| کد خبر: 41156 |

التزام واردکنندگان به حفظ ثبات قیمت در بازار خودرو

تین نیوز | رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو از التزام واردکنندگان رسمی به حفظ ثبات قیمت در بازار خودرو خبر داد.
 
تاثیر مصوبه ابلاغی اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ساماندهی بازار واردات خودرو بر قیمت خودرو در بازار ایران یکی دغدغه های پیش رو است و این سئوال مطرح است که در قبال ثبات قیمت خودروهای وارداتی در بازار، چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
 
در این راستا، فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از تلاش این انجمن برای حفظ ثبات قیمت‌ها در بازار خبر داد و گفت: قطعا رسالت نمایندگان رسمی ایجاد ثبات بیشتر در بازار خودروهای مصرفی در پایان سال است.
 
وی تاکید کرد: کمافی‌السابق رعایت الزامات قانونی و پشتیبانی و پیروی از مصوبات وزیر صنعت و معدن و تجارت و حفظ ثبات قیمت در بازار مدنظر ماست.
 
احتشام زاد در خصوص تاثیر مصوبه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واردات خودروهای خارجی از طریق نمایندگان رسمی خودرو بر قیمت خودروهای وارداتی گفت: پرداخت کلیه حقوق و عوارض دولتی تعیین شده به عهده واردکنندگان رسمی است و احتساب نسبت آن به قیمت فروش خودرو قریب به 50 درصد قیمت فروش است. بدیهی است هرگونه افزایش یا کاهش هزینه در این سرفصل‌ها و یا سایرعوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی، سبب بروز تاثیر متقابل در قیمت تمام شده در سال آتی خواهد شد اما این به معنی افزایش سرخود قیمت‌ها توسط نمایندگان رسمی نیست.
 
وی تاکید کرد: رعایت الزام برخورداری مشتریان خودرو از حقوق تعیین شده برای همه وارد کنندگان براساس قانون حمایت از مصرف کنندگان است.
 
رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو تصریح کرد: مصوبه اخیر در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مشتریان ناشی از اطمینان از اصالت خودرو و نیز گارانتی و خدمات پس از فروش به مدت ده سال است و به معنی انحصاری شدن بازار خودرو توسط واردکنندگان نیست بلکه به معنی التزام همه وارد کنندگان خودرو چه رسمی و چه غیر رسمی به رعایت حقوق مصرف کنندگان است.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.