| کد خبر: 29560 |

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری در گفتگو با تین نیوز:

◄ عدم اختصاص بودجه بند " ق " به تاکسیرانی / دیدگاه ستاد سوخت درباره نوسازی خودروها تا پایان سال، محقق نخواهد شد

 تین نیوز | مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در خصوص کندی روند جایگزینی تاکسی های فرسوده با نوع هیبریدی آن گفت: در مذاکرات انجام شده با خودرو سازان از آنان خواسته شده تا به عنوان بازوی فنی، مطالعات و شناسایی برندهای معتبر را بر عهده بگیرند.

کوروش عابدینی در گفتگو با تین نیوز، افزود: برای نوسازی تاکسی باید یک خودرویی با قیمت و تسهیلات مناسب در اختیار تاکسی داران قرار بگیرد که به این منظور با شرکت های خودرو ساز خارجی وارد مذاکره شده ایم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در تلاش است با بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی اقدام به نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی با جایگزینی خودرو هیبرید نماید اما به علت بالا بودن نرخ تاکسی هیبرید، توجیه اقتصادی آن هنوز اتفاق نیفتاده است.

عابدینی همچنین با اشاره به فرایند اسقاط خودرو در سه سال گذشته خاطر نشان ساخت: اظهارات رئیس ستاد سوخت کشور در ارتباط با نوسازی 10 هزار خودرو تا پایان سال قطعا محقق نخواهد شد.

وی با اعلام خبر شروع توسعه ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: نوسازی تاکسی های فرسوده علیرغم پیچیدگی های خاص خود از پیشرفت خوبی برخوردار است اما آنچه در این بین روند اسقاط را با کندی مواجه ساخته، عدم آمادگی ستاد سوخت کشور بوده است زیرا در حال حاضر 1000 تاکسی فرسوده در انتظار پذیرش از سوی این ستاد هستند.

این مقام مسئول با تذکر این نکته که بخشی از هزینه خرید تاکسی هیبرید باید از محل بند"ق" برنامه بودجه تامین شود، گفت: تاکنون وزارت نفت بودجه ای از محل یاد شده در اختیار سازمان های متولی قرار نداده و دلیل آن نیز تابه امروز مشخص نیست.

عابدینی در پایان از دولتمردان درخواست کرد: سیاست مشخصی در ارتباط با جایگزینی تاکسی ها با نوع هیبرید آن اعلام نمایند هر چند زمان آن به نظر طولانی برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.