| کد خبر: 25667 |

گلستان ۲۷ تفاهم نامه صادراتی با قزاقستان و ترکمنستان منعقد کرد

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان گفت: برای توسعه صادرات کالاهای تولیدی این استان 27 تفاهم نامه با کشورهای قزاقستان و ترکمنستان منعقد شده است.
 
علی مرگدری اظهار کرد: در این زمینه 14 تفاهم نامه با کشور قزاقستان و 13 تفاهم نامه همکاری های مشترک صادراتی با ترکمنستان منعقد شده که در حال پیگیری است.
 
وی اضافه کرد: برای پیگیری اجرایی شدن این تفاهم نامه های همکاری پنج کارگروه اقتصادی در استان ساماندهی شده تا با هماهنگی وزارتخانه های مربوطه مفاد آن را پیگیری کنند.
 
معاون استاندار گلستان اظهار کرد: تمام برنامه های توسعه صادرات استان به خارج کشور در قالب برنامه چشم انداز 1404 انجام می شود.
 
مرگدری افزود: ما برای توسعه صادرات استان گلستان به خارج بویژه کشورهای همسایه نیازمند برنامه ریزی مدون بوده تا از بی نظمی های گذشته جلوگیری شود.
 
معاون استاندار اضافه کرد: در گذشته در حوزه صادرات کالاهای تولیدی این استان به خارج کشور برنامه ریزی مدونی وجود نداشته و این بی نظمی ها به توسعه صادرات لطمه وارد کرده است.
 
وی مهمترین مشکل توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان گلستان را کمبود نقدینگی دانست و از اختصاص تنها یک درصد از منابع بانکی این استان به امر صادرات انتقاد کرد.
 
به گفته معاون استاندار گلستان، این استان دارای پتانسیل زیادی در امور صادراتی است و باید نقدینگی مورد نیاز نیز از سوی بانک ها تامین شود و سهم این بخش نسبت به قابلیت های آن پرداخت شود.
 
در نیمه نخست سال جاری گلستان 175 میلیون دلار کالا به خارج کشور صادر کرد که نیمی از برنامه صادراتی استان برای امسال محقق شده است.
 
شورای توسعه صادرات استان گلستان میزان صادرات کالا از این خطه را به خارج کشور حدود 350 میلیون دلار مصوب کرده، ولی استاندار گلستان معتقد است این منطقه قابلیت صادراتی حدود نیم میلیارد دلار را دارد.
 
استان گلستان واقع در شمال ایران با کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.