| کد خبر: 156158 |

◄ صیانت از مرزهای آبی با اتمام جنگ پایان نیافت

امیردریادار به مناسبت روز دریایی ارتش: بعد از پایان هشت سال جنگ تحمیلی نیروی دریایی همچنان در دریا باقی ماند چراکه ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور ازطریق دریا انجام می‌شود.

تین نیوز

امیردریادار حسین آزاد فرمانده منطقه امامت نیروی دریایی ارتش، صبح شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پایان هشت سال جنگ تحمیلی نیروی دریایی همچنان در دریا باقی ماند چراکه ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور ازطریق دریا انجام می شود.

به گزارش تین نیوز، امروز 7 آذر روز نیروی دریایی است، روزی که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات در مقابل نیروی دریایی ارتش بعث عراق قرار گرفت و از پیشروی دشمن جلوگیری کرد و به یکی از بزرگترین پیروزی ها در هشت سال جنگ تحمیلی دست یافت. به همین مناسبت و به پاس قدردانی و گرامیداشت تلاش نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور در دوران جنگ تحمیلی، هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت.

دریادار آزاد بیان کرد: به گفته حضرت خامنه ای مملکت ما یک مملکت دریایی است و منافعی که در دریا وجود دارد برای همه است و باید با قدرت این منافع را به دست بیاوریم و از آن حراست کنیم.

وی با بیان اینکه کشور هایی که دسترسی به دریا داشتند توانستند سیاست های بین المللی و نظامی و همچنین فرهنگ خود را ترویج دهند، افزود: ۳۰ درصد مرزهای کشور دریایی و ۷۰ درصد دیگر خشکی است و این در حالی است که تنها هفت درصد واردات و صادرات کشور از طریق مرزهای زمینی انجام می شود.

وی با اظهار اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی توانست تاثیر بسزایی در مقابله با دزدی های دریایی داشته باشد، بیان داشت: باید با کمک اصحاب رسانه فرهنگ دریایی را به بخش های تصمیم گیر و تصمیم ساز منعکس کنیم و ما دست نیاز به سمت شما دراز می کنیم که اهمیت دریا را به نسل جوان منتقل کنید.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح محور اصلی امنیت در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی هستند، بیان داشت: برقراری امنیت در آب های آزاد، خلیج عدن و اقیانوس هند و همچنین مقابله با پدیده شوم دزدان دریایی به منظور پویایی چرخه اقتصاد در کشور از اهم رسالت های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی، تامین امنیت از سوی نداجا در آب های کشور و منطقه را کار بزرگی خواند و گفت: افتخار می کنیم که رسالت خود را در راستای برقراری امنیت به خوبی انجام می دهیم.

امیر آزاد در ادامه به نیازمندی های این نیرو اشاره کرد و تصریح داشت: یکی از این نیازمندی ها، تجهیزات است، با توجه به اینکه در شرایط خاصی، در آب های آزاد حضور پیدا می کنیم و به دریانوردی در بلند مدت می پردازیم باید به دست توانمند خودمان تجهیزات مورد نیازمان را بسازیم.

وی ادامه داد: امروز سینه سپر می کنیم و در کارخانجات بندرعباس به دست توانمند نیروهای داخلی تجهیزات را ساخته و با اقتدار و غرور در برابر هر تهدیدی می ایستیم.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: اگر اقتصاد و فرهنگ اسلامی این منطقه باهم منطبق شود همه دنیا به ما تعظیم خواهد کرد و سالیان سال است که دشمنان ما سیاست هایی را در منطقه اجرا می کنند که سیاست فرهنگی با اقتصادی ما هم سو نشود. اگر در دریا با اقتدار نباشیم باید صدای بلند دیگران را گوش کنیم. هر کس عرصه دریا را خالی کند بازنده است.

دریادار آزاد تصریح کرد: از سال ۸۶ موضوع ناامنی و دزدی دریایی مطرح شد و نفتکش ها و کشتی های تجاری ما را تهدید می کرد اما ما بالغ بر ۵۰ ناو به منطقه اعزام کردیم و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کشتی و نفتکش را محافظت کردیم.

وی با بیان این که ما برای تامین امنیت در دریا آماده بوده و هستیم، ادامه داد: امروزه شناورهای سطحی و زیر دریایی با بالاترین سطح پیچیدگی توسط فرزندان این آب و خاک ساخته شده و طی هفته های آینده ناو موشک انداز با ویژگی خاص به ناوگان هوایی کشور اضافه می شود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش افزود: ۶۷ روز پس از آغاز جنگ نیروی دریایی مهمترین پیروزی خود را به دست آورد و اجازه نداد به چرخه اقتصاد کشور آسیبی وارد شود. روز هفت آذر روزهنر نمایی نیروی دریایی کشور بود و باعث شد در عملیات مروارید آسیب زیادی به دشمن وارد شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.