| کد خبر: 137168 |

درهای بزر‌گ‌ترین بندر نفتی اروپا

در جریان دیدار مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری فلندرس بلژیک با امضای توافقنامه‌ای در جهت حضور سرمایه‌گذاران اروپایی در صنعت پتروشیمی ایران موافقت شد‌.

تین نیوز

در جریان دیدار مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری فلندرس بلژیک با امضای توافقنامه‌ای در جهت حضور سرمایه‌گذاران اروپایی در صنعت پتروشیمی ایران موافقت شد‌.

مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت تفاهمنامه همکاری سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌های اروپایی در صنعت پتروشیمی با مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری «فلندرس» بلژیک را امضا کرده است‌.

صندوق سرمایه‌گذاری «فلندرس» در حاشیه گفت‌وگو با مدیران NPCپیشنهاد کرد: بر اساس قوانین بانکی بلژیک در لوکزامبورگ (مرکز مبادلات بانکی اروپا)، صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی جهت سرمایه‌گذاری و حضور مستقیم در صنعت پتروشیمی ایران تاسیس شود‌.

بر همین اساس مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز ضمن تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی از مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواست متن اولیه توافقنامه(NDA) رازداری فی‌مابین این شرکت و صندوق سرمایه‌گذاری دولتی بلژیک در اسرع وقت جهت امضا آماده شود‌.

همچنین در حاشیه سفر به بروکسل، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و فرانک گی کنس، رییس پایانه آنتورپ بلژیک برای استفاده از ظرفیت این بندر برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران به نقاط مختلف جهان به توافق رسیدند‌.

پایانه آنتورپ یکی از بزر‌گ‌ترین بنادر جهان و دومین بندر بزرگ اروپا بوده که بزر‌گ‌ترین مجموعه یکپارچه پتروشیمی اروپا را در خود جای داده است‌. نخستین همایش صنایع میان و پایین‌دستی پتروشیمی ایران با محوریت سرمایه‌گذاری و توسعه روز پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران‌، کارشناسان‌، سرمایه‌گذاران و صاحبان فناوری ایرانی و کشورهای اروپایی در محل اتاق بازرگانی اتریش در وین آغاز به کار کرد‌.

 

منبع: روزنامه جهان صنعت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.