| کد خبر: 136950 |

IMO در قوانین طراحی کشتی تجدیدنظر کند

با وجود اهمیت رعایت استانداردها در طراحی بهینه کشتی‎ها اما در سال 2016 شاهد فاصله گرفتن چشمگیر طراحی‎ها با استانداردهای این بخش بودیم.

تین نیوز

نتایج تحقیقات CE Delft نشان می‎دهد که میانگین بهره‎وری طراحی کشتی‎های جدید فله‎بر، کشتی‎های نفتکش، و کشتی‎های گازبر در سال 2016 کمتر از سال 2015 بود.

به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز، گروه محیط زیستی Transport & Environment که نتایج این تحقیقات را منتشر کرده است، همچنین اشاره کرد که سهم کشتی‎هایی که استانداردهای آینده بهره‎وری را رعایت کردند در سال 2016 کاهش یافت.

در همین حال به نظر می‎رسد که بهره‎وری در طراحی کشتی‎های کانتینری و کالاهای عمومی بعد از یک دوره بهبود، دوره رکود خود را می‎گذراند.

با این وجود، بخش عمده ای از کشتی های جدید بیش از  قوانین و استانداردهای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) بهره وری در طراحی را رعایت می‎کنند. این بدان معنی است که اگر هدف این استانداردها ترغیب به کاربرد فناوری های جدید و بهبود بهره وری است، نیاز به تقویت دارند.

گروه محیط زیستی Transport & Environment اعلام کرد: "اولویت IMO در سال 2017 و 2018 میلادی باید برای تقویت این استانداردها باشد، ضمن اینکه نباید به درخواست ها برای تعویق در اجرای آن روی خوش نشان دهد."

فیگ عباسوف، مدیر کشتیرانی Transport & Environment، گفت: "با وجود اینکه رعایت استانداردها در طراحی بهینه کشتی‎ها بسیار مهم است، اما در سال 2016 شاهد فاصله گرفتن چشمگیر طراحی‎ها با استانداردها بودیم."

آمارها نشان می دهد که در 14 درصد کشتی‎های فله‎بر، 52 درصد کشتی‎های کانتینری، 23 درصد کشتی‎های نفتکش، 21 درصد کشتی‎های حمل گاز، و 55 درصد کشتی های کالاهای عمومی که در سال 2016 وارد ناوگان کشتیرانی شده اند استانداردهای لازم الاجرا در سال 2025  رعایت شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.