| کد خبر: 258259 |

واگذاری، خرید و فروش خودروهای گذر موقت غیرقانونی است

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: هر گونه واگذاری، خرید و فروش خودروهای گذر موقت غیرقانونی و از مصادیق قاچاق بوده و با این پدیده در استان با جدیت برخورد خواهد شد.

تین نیوز

محمدعلی مجتهدی نیا روز دوشنبه به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست خبری اظهار کرد: کلیات طرح مبارزه با خرید ، فروش و واگذاری این نوع خودروها به تمام ارگان های ذیربط از جمله دادگستری، اداره کل اطلاعات، سپاه، ثبت اسناد و حتی دفترخانه ها در استان ابلاغ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتهدی نیا افزود: بر اساس قانون این خودروها در مدت تردد باید صرفا در اختیار مالک خودرو قرار بگیرد، تردد و استفاده از آن تنها توسط دارنده پروانه گمرکی ممکن است و پس از اتمام مهلت ۹۰ روزه تعیین شده هم خودرو عبور موقت باید از کشور خارج شوند در غیر این صورت پرونده مالک خودرو در مراجع قضایی طرح خواهد شد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با اشاره به این که تنها افرادی که این خودروها را وارد کشور می کنند اجازه تردد با آنها را دارند، بیان کرد: هیچ فرد دیگری اجازه رانندگی با این خودروها را ندارد و در صورت مشاهده پلیس نسبت به برخورد قانونی با فرد متخلف اقدام می شود.

مجتهدی نیا با بیان اینکه برخی افراد سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان نسبت به فروش خودروهای گذر موقت با ترفندهای مختلف اقدام می کنند، اضافه کرد: شهروندان آگاه باشند که به هیچ عنوان این خودروها قابل خرید و فروش نیستند و این افراد کلاهبردار بوده و قطعاً خریدار با ضرر مالی مواجه خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.