| کد خبر: 25316 |

به بهانه افتتاح خط تولید موتور ۲۰۶ تیپ ۲:

میوه ای از درخت اقتصاد مقاومتی

وقتی مقام معظم رهبری سال 1393 را «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری کردند، ذهنیتی شکل گرفت و تلاش ها از هر گوشه برای فهم و تحقق عملی آن آغاز شد.

وقتی گفته می شود، اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور در کوران حوادث و محدودیت هایی است که بر آن تحمیل شده، بسته به این که در کجای جامعه قرار داشته باشیم و چه نقشی برای خود در تحقق آن متصور باشیم، ذهنیتی در ما شکل می گیرد و به این اعتبار در می یابیم که با پدیده و موضوعی مواجهیم که مسئولیت ما به فعلیت در آوردن آن است. وقتی مقام معظم رهبری سال 1393 را «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری کردند، دوباره ذهنیتی شکل گرفت و تلاش ها از هر گوشه برای فهم و تحقق عملی آن آغاز شد.
به گزارش تین نیوز، صرفه از شرح و بسطی که این مفاهیم در حوزه نظر دارند و بسیاری بدان مشغولند، ما که در سنگر تولید و صنعت هستیم، زبانی گویاتر داریم. یعنی چنین راهبردهایی در اندیشه و تلاش ما تبدیل به محصول می شود. به ویژه آن که ما به عنوان بخش مهمی از صنعت در کشور کارآزموده دوران عسرتیم؛ یعنی بر اثر حوادث متعددی که از سرگذراندیم از جنگ تحمیلی گرفته تا دوران سازندگی، از روزگار صعب محدودیت های بین المللی گرفته تا امروز که تیغ تهدید همچنان آخته بر سرمان است، درس ها آموختیم و مشق ها کردیم تا دریابیم که چگونه باید گلیم خود را به عزتمندی از آب درآوریم. بنابراین وقتی نکته ای راهبردی مانند اقتصاد مقاومتی به ما یادآوری می شود، دیگر تن مان در تعبیر و معنایش نمی لرزد، یا وقتی می گویند، باید به اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی توجه داشت، بی ترجمه حماسه در ذهن مان شکل می گیرد و نقشه راهی که باید برویم را روشن می بینیم. نشانه ها و حجت های چنین ادعایی نیز بسیار است، چرا که ما کارآزموده دوران تنگی و گرفتاری های کشوریم.
و اما نشانه دیگر این کارآزمودگی، راه اندازی و افتتاح خط تولید انبوه موتور پژو 206 تیپ 2 است که به همت متخصصان و کاردانان فنی و متعهد گروه صنعتی ایران خودرو داخلی سازی شده و از امروز به تولید انبوه می رسد. این اقدام، گامی و نشانی دیگر است از این که دست یابی به استقلال کشور اولویت کاری در گروه صنعتی ایران خودرو است تا به قدر وسع در راه آن همت کند. ما دریافته ایم که تلاش برای عزتمندی ایران اسلامی در عرصه تولید چندان نیاز به توضیح ندارد، باید دانش و عمل را به هم پیوند زد، ممارست کرد و به نتیجه رسید، وقتی این دو با توکل همراه بود، نصرت خداوندی نیز کار خود را خواهد کرد و حاصلش توفیق و پیروزی است.
صنعتگران زمانی را که خط تولید خودرو 206 بر اثر تحریم دچار چالش شد، از خاطر نبرده اند، از آن روز تا امروز که خط تولید موتور داخلی سازی شده آن راه اندازی شده، زمان زیادی نگذشته است. مهلتی که در آن با همت متخصصانمان توانستیم ضمن نمونه سازی از موتور این خودرو، به تجهیز خط تولید آن اهتمام کنیم و حالا امروز، میوه چین تلاشی باشیم که طعم خوشش کام صنعت خودرو سازی کشور را شیرین می سازد.
صنعت خودرو کشور با استراتژی اقتصاد مقاومتی از پیچ تحریم ها گذشت و توانست در یک سال اخیر در زمینه افزایش ساخت داخل قطعات، تکمیل سبد صادراتی محصول و تنوع محصو لات در جلب رضایت مشتریان گام های اساسی بردارد.این همت و تلاش، شایسته بهترین تقدیرهاست زیرا ترجمان واقعی و مصداقی از تحقق اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی با عزم ملی و مدیریت جهادی محسوب می شود، بی تردید در سایه گسترش چنین اقداماتی در عرصه تولید است که می توان نظاره گر تحقق آرمان بزرگ انقلاب بود. از این رو به سهم خود از کوشش متخصصان عرصه تولید که توانستند برگ زرینی بر کارنامه صنعت و اقتصاد کشور اسلامی مان بیفزایند، قدردانی و تشکر می کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.