| کد خبر: 144561 |

اثر موسیقی بر رفتار راننده

کتاب اثر موسیقی بر رفتار راننده با موضوع رانندگی، حوادث و پیش‌بینی‌های ایمنی توسط انتشارات ترمه و به تالیف مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتشر شده است.

تین نیوز
کتاب اثر موسیقی بر رفتار راننده با موضوع رانندگی، حوادث و پیش‌بینی‌های ایمنی توسط انتشارات ترمه و به تالیف مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتشر شده است.
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کتاب اثر موسیقی بر رفتار راننده تالیف فرحناز کیان‌ارثی، صدیقه نصیری‌پور و فرهاد صالحیان مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیرکل دفتر درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ ای است که در سال ۹۵ با موضوع رانندگی، حوادث و پیش‌بینی‌های ایمنی به چاپ رسید.

این کتاب که توسط انتشارات ترمه چاپ شده است در سرفصل‌های خود به ابعاد رانندگی، موسیقی، موسیقی و رانندگی، صدای موسیقی (افزایش صدا در موسیقی)، نوع موسیقی، ریتم موسیقی، تاثیر موسیقی بر فعالیت‌های شناختی، تاثیر موسیقی بر ادارک از سرعت، تاثیر موسیقی بر استرس، اضطراب و پرخاشگری، تاثیر موسیقی بر هوشیاری رانندگان، تاثیر موسیقی بر توجه و تمرکز رانندگان و تاثیر موسیقی بر خلق، خستگی و سطح برانگیختگی می‌پردازد.

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پیشگفتار این کتاب نوشته است: جمعیت ایران اندکی بیش از یک درصد کل جمعیت جهان است ولی درصد تلفات جاده‌ای کشور حدود ۱.۴ درصد تلفات جهانی است. سه عامل مهم در تصادفات جاده‌ای، انسان، جاده و خودرو است. با ایجاد مشکل در هریک از عوامل، آمار تصادفات افزایش می‌یابد. راننده‌ها در خودرو به همراه رانندگی به فعالیت‌های دیگر نیز می‌پردازند. یکی از فعالیت‌های موردعلاقه رانندگان در خودرو، گوش‌دادن به موسیقی است. بیشتر تصادفات جاده‌ای در نتیجه بی‌دقتی، بی‌توجهی رانندگان صورت می‌گیرد و یکی از دلایلی که روی حواس پرتی رانندگان (تاثیر مثبت یا تاثیر منفی) دارد موسیقی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد نوع موسیقی، ریتم موسیقی و حتی میزان صدا بر روی عملکرد رانندگان تاثیرگذار است.

کتاب حاضر حاصل تحقیقات و هم‌اندیشی کارشناس و مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (مهندس فرهاد صالحیان) با گروه روان‌شناسی است که با هدف ارایه اطلاعات لازم جهت ارتقای ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای تهیه و تدوین شده است.         

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.