| کد خبر: 134540 |

نعمت زاده :

طراحی و ساخت مشترک موتور کم مصرف خودرو با اتریش

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به طراحی و ساخت مشترک موتور کم مصرف خودرو با شرکت "ای بی ال" اتریش گفت : این موتور یک موتور کم حجم 3 سیلندر است.

تین نیوز

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به طراحی و ساخت مشترک موتور کم مصرف خودرو با شرکت "ای بی ال" اتریش گفت : این موتور یک موتور کم حجم 3 سیلندر است.

 

به گزارش خبرگزاری آریا،محمدرضا نعمت زاده در دیدار وزیر دارایی اتریش و هیئت همراه گفت: نمونه این موتورتولید شده است و بزودی رونمایی خواهد شد و قرار است کارخانه تولید این موتور که تا دوسال آینده تولید انبوه آن آغاز خواهد شد در قزوین ایجاد شود .

 

نعمت زاده افزود : همچنین مذاکراتی با صنایع قطعه سازی اتریش انجام شد و زمینه های خوبی برای همکاری و تولید قطعات خودرو میان دوکشور وجد دارد .

 

وی گفت : همکاریها و فعالیت های ایران و اتریش مبتنی بر نقشه راه 5 ساله ای است که با وزارت اقتصاد و فناوری این کشور تهیه شده است.

 

وزیر صنعت افزود : این نقشه راه شامل همکاری های علمی ، فنی ، تجاری ، سرمایه گذاری و حوزه های گوناگونی است که مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه ما قراردادهای تجاری متعددی داریم که اجرایی شدن آنها منوط به روابط بانکی است ، گفت : نخستین مانع برای توسعه همکاری های اقتصادی ، نداشتن نبود روابط عادی بانکی میان ایران و اتریش است و صنعتگران و تجار دوکشور خواستار تسهیل در برقرار روابط بانکی هستند .

 

نعمت زاده افزود : تاکنون قرارداد خط تولید فولاد گل گهر با یک واحد صنعتی اتریش به ارزش 789 میلیون یورو نهایی شده که تا 910 میلیون یورو قابل افزایش بوده و قرار است ال سی آن در "اوبر بانک" اتریش باز شود.

 

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : توسعه صنایع ریلی و حمل و نقل ریلی یکی از اولویت های ما در چند سال آینده است و به همین منظور با شرکت زیمنس برای تولید واگن های مترو و مسافری به ارزش بیش از 1 میلیارد یورو مذاکراتی داشتیم که اجرایی شدن آن به برقراری روابط بانکی با اتریش موکول شده است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.