| کد خبر: 21238 |

کاهش ۲۷ درصدی تصادفات در محورهای منتهی به استان قم

تین نیوز | معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: اگر چه در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به سال‌های ۹۱ و ۹۲ کاهش ۲۷ درصدی تلفات و تصادفات را شاهد هستیم اما لازم است با تامین ایمنی و امنیت محورها شاهد تردد ایمن و بدون تصادف و تلفات هموطنانمان باشیم.
 
جواد دلاوری در جلسه کمیسیون ایمنی جاده‌ای سهم راه‌های استان از کل راه‌های کشور را زیر 2 درصد عنوان و اظهار کرد: اما تعداد تردد خودرو و مسافر در راه‌های استان میزان بسیار بالایی از کل میزان تردد سالانه در راه‌های کشور است.
 
وی افزود: برای تامین سلامت و ایمنی مسافران در حوزه راه‌های استان نیاز به ارتقاء راه‌ها و بهسازی و مرمت اساسی راه‌های موجود است که انجام این مهم نیازمند نگاه ویژه و ملی مسئولان در تامین اعتبارات راه‌های استان است.
 
معاون امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: تنها در 4 ماهه اول سال 93 بیش از 10 میلیون خودرو و بیش از 47 میلیون مسافر با یکبار شمارش از مبادی مختلف وارد استان قم شده است که با احتساب ماه‌های سال و ایام و مناسبت‌های خاص این رقم بیش از 3 برابر خواهد شد.
 
وی با اشاره به آمار تصادفات و تلفات در برخی از جاده‌های پرتردد استان اظهار کرد: در محور قم - آوه و قم- سلفچگان چند برابر بیش از حد استاندارد تردد وجود دارد که متاسفانه در محور قم – آوه تعداد تصادفات و تلفات نیز بیش از سایر محورهای استان است و ضرورت ارتقاء این دو محور به آزاد راه  بسیار مشهود و ملموس است.
 
دلاوری افزود: اگر چه در 5 ماهه نخست امسال نسبت به سال‌های 91 و 92 کاهش 27 درصدی تلفات و تصادفات را شاهد هستیم اما لازم است با تامین ایمنی و امنیت محورها شاهد تردد ایمن و بدون تصادف و تلفات هموطنانمان باشیم.
 
وی با تاکید بر حضور مستمر فیزیکی و الکترونیکی پلیس راه در محورهای استان اظهار کرد: امیدواریم مردم با رعایت قوانین و مقررات و پلیس راه با حضور خود از میزان تصادفات بکاهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.