| کد خبر: 140035 |

نجات جان سرنشین قایق موتوری در آبهای خارگ

معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: سرنشین قایق موتوری که در آبهای خلیج فارس ناپدیدشده بود با تلاش شناور امدادی ناجی9 خارگ نجات یافت.

تین نیوز
معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: سرنشین قایق موتوری که در آبهای خلیج فارس ناپدیدشده بود با تلاش شناور امدادی ناجی9 خارگ نجات یافت.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، محمد شکیبی‌‌نسب با بیان اینکه قایقی موتوری از بندر گناوه به مقصد خارگ حرکت کرده بود ، اظهار داشت : سرنشین قایق گم شده با تماس مستقیم با ناجی 9 گم کردن مسیر و از دست دادن موقعیت جغرافیایی خود را اعلام می کند. 
وی تاکید کرد: شناور ناجی 9 با هماهنگی و کنترل اداره بندر و دریانوردی خارگ اقدام به جستجو می کند که به دلیل نداشتن موقعیت جغرافیایی قایق مفقود شده موفق به پیدا کردن قایق نمی شود. 
شکیبی نسب افزود: در ادامه عملیات با هاهنگی های صورت گرفته با شرکت مخابرات موقعیت تماس تلفنی ردیابی و شناور در بخش غربی جزیره خارگ شناسایی می شود که با این اتفاق شناور ناجی 9 که جزیره خارگ برگشته بود بار دیگر برای پیدا کردن قایق راهی دریا می شود. 
وی با اشاره به تمام شدن سوخت و از کار افتادن سیستم جی. پی.اس قایق ناپدید شده اظهار کرد: در عملیات جستجوی ناخدای ناجی 9، با ادامه مکالمه تلفنی خود با ناخدای قایق یاد شده در حدود ساعت 14:30 موفق به پیدا کردن شناور می شود. 
معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: سرنشین قایق طبق گزارش ناجی 9 به دلیل هوای بسیار گرم و آفتاب شدید دچار گرما زدگی شده که پس از انتقال وی به داخل شناور ناجی، شناور وی نیز یدک و به جزیره خارگ انتقال پیدا می کند. 
شکیبی نسب ادامه داد: شناور ناجی 9 حوالی ساعت 15:30 دقیقه قایق و سرنشین آن را به جزیره خارگ رسانده که با اقدامهای صورت گرفته سرنشین قایق هم اکنون در صحت و سلامت کامل قرار دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.