| کد خبر: 118341 |

جاده‌های استان سمنان شاهد ۱۵ سانحه رانندگی بود

تین‌نیوز|  رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه طی دو روز گذشته ۱۵ تصادف جرحی و فوتی در محورهای مواصلاتی استان روی داد که ۲۵مجروح در برداشت، گفت: ۵۷ درصد سوانح واژگونی خودرو است.
 

سرهنگ حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه طی دو روز گذشته ۲۱فقره سانحه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان رخ داد، ابراز داشت: ۱۴سانحه جرحی و یک حادثه منجر به فوت درمجموع ۱۵ سانحه علت حادثه به واژگونی خودرو منتهی می‌شود که درواقع ۵۷درصد سوانح رانندگی ناشی از واژگونی خودرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی ناپایدار طی دو روز گذشته منجر به‌کندی حرکت خودروها در محور آهوان، گردنه خوش ییلاق و فولاد محله شد، ابراز داشت: شب گذشته نیز به علت بارش برف در این محورها تردد خودروها به‌آرامی صورت گرفت و در حال حاضر در برخی محورها به‌خصوص گردنه‌های کوهستانی شاهرود به آزادشهر مه گرفتگی و در گردنه آهوان هم لغزندگی جاده گزارش‌شده است که از رانندگان عبوری می‌خواهیم ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه محورهای مواصلاتی استان در پایان هفته گذشته نیز متأسفانه شاهد یک کشته بود، ابراز داشت: هم‌زمان با صبح پنجشنبه یک دستگاه خودرو بنز در کیلومتر ۷۱ محور گرمسار-سمنان به علت عدم توانایی در کنترل خودرو واژگون و منجر به کشته شدن سرنشین و مجروح شدن راننده شد.

خسروجردی ضمن تأکید بر اینکه باید توجه داشت در صورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شاهد این‌گونه حوادث تلخ نخواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به برف و یخ‌زدگی جاده‌ها رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان رادارند قبل از سفر، خودرو و تجهیزات ایمنی را مورد بازرسی قرار دهند.

وی همراه داشتن زنجیر چرخ  خصوصاً برای تردد در گردنه‌های استان سمنان را امری ضروری ذکر کرد و افزود: رعایت سرعت مطمئن و فاصله طولی تصادفات زنجیروار و واژگونی خودرو در شرایط برف و یخ و مه گرفتگی را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان خاطرنشان کرد: در عبور از گردنه‌ها این نکته را باید توجه داشت که سبقت نابه جا می‌تواند تصادفات مرگباری را رقم بزند لذا بااحتیاط لازم به‌عنوان شرط اول در رانندگی می‌توانیم سفر خوبی را برای خود و دیگر هم‌وطنانمان فراهم کنیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.