| کد خبر: 254105 |

افزایش بلیت حمل و نقل عمومی در کنار آثار تورمی تبعات روانی به دنبال دارد

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره افزایش ۴۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس، گفت: افزایش قیمت برخی از خدمات که همگی مردم به ویژه دهک های پایین جامعه از آن استفاده می کنند در کنار آثار تورمی تبعات روانی هم به دنبال دارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره افزایش ۴۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس، گفت: افزایش قیمت برخی از خدمات که همگی مردم به ویژه دهک های پایین جامعه از آن استفاده می کنند در کنار آثار تورمی تبعات روانی هم به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری  در مورد افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس، گفت: افزایش میانگین ۴۰ درصد نرخ بلیت اتوبوس و رشد متوسط ۲۵ درصدی بلیت مترو برای اقشار ضعیف جامعه آثار تورمی و روانی به همراه دارد، به اعتقاد بنده قیمت تمام شده برخی از خدمات همچون حمل و نقل عمومی از اتوبوس گرفته تا مترو بسیار بالا است، در حال حاضر مدیریت شهری تهران مبلغ ناچیزی را بابت ارائه این خدمات دریافت می کند که هزینه نگهداشت آنها را جبران نمی کند.

افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس در حد مناسبی نبوده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: طی سال های گذشته افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس در حد مناسبی نبوده یعنی هزینه پرداخت مصرف کنندگان و هزینه نگهداشت بیشتر شده است و همین مسئله منجر شده تا حمل و نقل عمومی پیشرفتی نداشته باشد، در نظر داشته باشیم بخشی از منابع توسعه حمل و نقل از طریق دریافت هزینه بلیت است، با تمام این تفاسیر باید وضعیت مصرف کنندگان که اکثرا از اقشار ضعیف جامعه هستند را مد نظر قرار دهیم با افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس به اقشار ضعیف جامعه فشار وارد می شود. 

شاکری با تاکید بر اینکه برخی از خدمات آثار تورمی و روانی به دنبال دارد، یادآور شد: افزایش قیمت برخی از خدمات که همگی مردم به ویژه دهک های پایین جامعه از آن استفاده می کنند؛ در کنار آثار تورمی تبعات روانی هم به دنبال دارد؛ در اینگونه موارد باید با احتیاط افزایش قیمت ها مد نظر قرار بگیرد به صورتی که اقشار ضعیف جامعه کمتر آسیب ببینند.

افزایش ۴۰ درصدی نرخ حمل و نقل عمومی تامل پذیر است

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: قبلا شاهد افزایش قیمت حداقل ۱۵ تا ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو و اتوبوس بودیم که فرمانداری ها تعیین کننده این مبلغ بودند و کنترل هایی در این راستا داشتند، در حال حاضر افزایش نرخ ۲۵ درصدی بلیت مترو روند طبیعی افزایش قیمت است باید در افزایش ۴۰ درصدی تاملی صورت می گرفت.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: اقشار ضعیف جامعه با درآمد ثابت اندک و گاهی متحرک متضرر اصلی شرایط تورمی هستند، افزایش نرخ بلیت حمل و نقل عمومی با نرخ ۲۵ یا ۴۰ درصدی در سبد خانوار گروه های کم درآمد تاثیر مستقیمی دارد، چرا که این گروه ها به صورت دائمی از آن استفاده می کنند.

شاکری در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن ردیف اعتبارات مشخص برای حمل و نقل عمومی در بودجه سالانه، خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی از ضروریات جامعه کنونی است بر همین اساس مجلس تلاش می کند هر ساله در بودجه ردیف اعتبارات مشخصی برای آن در نظر بگیرد تا در شرایط تورمی فشار کمتری بر گروه ضعیف جامعه وارد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.