| کد خبر: 91451 |

با دستور مقام قضایی و برای مقابله با کوه خواری

ساخت یک جاده در داراب متوقف شد

تین نیوز | مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با بیان این که این اداره کل هیچ مجوزی برای احداث جاده 'تنگ کتویه' داراب صادر نکرده است، گفت: با دستور قضایی، هم اینک جلوی تخریب طبیعت در این منطقه به بهانه ایجاد راه های دسترسی به باغ ها گرفته شده و امیدوار هستیم که کارگاه ساخت این جاده غیرکارشناسی برای همیشه تعطیل شود.

مهرزاد بوستانی سه شنبه افزود: از آنجا که پیش از این چند بار کارگاه ساخت این جاده تعطیل شده و متخلفان بعد از مدتی، ساخت آن را ادامه داده اند، تخریب منابع طبیعی منطقه در چند مرحله انجام شده است و از این رو، همچنان در حال بررسی میزان خسارت وارد شده به طبیعت منطقه هستیم.

وی گفت: هم اینک با حکم قضایی، ماشین آلات فعال در ساخت این جاده از جمله انواع بلدوزر توقیف شده اند و از ادامه عملیات جاده سازی که همراه با وارد شدن آسیب جدی به پوشش جنگلی و مرتعی این منطقه بوده ، جلوگیری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: ساخت جاده جدید در تنگ کتویه با هدف راه دسترسی به باغ های این منطقه است که هم اینک دسترسی به آنها با گذر از راهی ناهموار و طولانی میسر است.

وی ادامه داد: جاده در حال احداث از پشتوانه طرح مطالعاتی بی بهره است و از این رو، تخریب لجام گسیخته طبیعت منطقه را در پی دارد.

بوستانی گفت: جاده در حال احداث را مردم منطقه دنبال کرده اند و اداره راه و شهرسازی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان داراب اعلام کرده اند که در این زمینه مجوزی را صادر نکرده اند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس اظهار کرد: از آنجا که این مسیر مطالعه نشده است، احتمال رانش زمین با توجه به بافت زمین، افرادی که در آینده از این مسیر تردد می کنند را با خطر جدی مواجه می کند.

وی ادامه داد: همچنان از دستگاه قضایی و فرمانداری شهرستان داراب تقاضا داریم که جلوی این گونه تخلفات گرفته شود و اجازه ندهند متخلفان در ساخت جاده کتویه اقدام های خود در زمینه دخل و تصرف در طبیعت و قطع درخت و بوته کنی را ادامه دهند.

بوستانی گفت: انتظار ما این است که این موضوع هر چه سریع تر تعیین تکلیف نهایی شود تا ما بتوانیم کار ساخت این جاده را تعطیل شده تلقی کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس اظهار کرد: از دستگاه های متولی همانند راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در شهرستان های استان انتظار می رود که در زمینه جلوگیری از ایجاد راه های دسترسی جدید چه راه بین مزارع و چه راه دسترسی به آبادی نظارت و احساس مسئولیت کنند تا هر فردی به خود اجازه ندهد با بولدوزر به جان طبیعت و اراضی منابع طبیعی بیفتد.

شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.