| کد خبر: 30040 |

مه غلیظ تردد در محورهای مواصلاتی زنجان را سخت کرده است

تین نیوز | بارش برف و باران و مه غلیظ موجب شده محورهای مواصلاتی استان زنجان موجب شده تردد در محورهای مواصلاتی استان کند شود و رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی این استان را دارند خودرو خود را باید به زنجیر چرخ و تجهیزات سفر زمستانی مجهز کنند.
 
هر چند در داخل محدوده شهری زنجان بارش ها تنها به صورت باران است ولی در محورهای مواصلاتی شهر و استان زنجان بارش برف موجب شده است که سطح جاده ها به رغم تلاش گسترده راهداران لغزنده باشد هرچند راهداران استان با حضور و تعامل پلیس راه مانع از وقوع  حوادث خاص در محورها شده اند.
 
مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان گفت: با توجه به اینکه بارش برف و باران از دیروز در استان زنجان شروع شده این امر باعث شده که مه غلیظ در کلیه محورهای مواصلاتی استان زنجان حاکم شود.
 
مسعود خوشکام افزود: مه غلیظ در محورهای مواصلاتی زنجان حاکم است و با توجه به لغزنده بودن جاده ها بویژه گردنه ها تردد در محورهای زنجان سخت شده است.
 
وی اظهار داشت: با توجه به مه غلیظ در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد در این محورها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و رانندگان باید در رانندگی دقت کنند چرا که در این حالت دید برای رانندگان بسیار ضعیف می شود.
 
مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان گفت: هم اکنون محورهای زنجان به طارم (گردنه خانچایی)، تهم چورزق، ارمغانخانه قره پشتلو، و محور زنجان به بیجار(گردنه پاپایی و سعید آباد) مه غلیط حاکم است و تردد در این محورها با زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد.
 
خوشکام تاکید کرد: تاکنون خوشبختانه با توجه به مه آلوده و لغزنده بودن سطح جاده ها مشکل خاصی به وجود نیامده است ولی باید رانندگان آستانه دقت  و دید خود در رانندگی را بالا ببرند و حتما خودروشان مجهز به برف پاکن باشد.
 
وی در ادامه افزود: رانندگان با توجه به قرار گرفتن در روزهای بارش به تجهیزات ایمنی مجهز باشند چرا که با امکانات و تجهیزات ایمن سفر کردن سلامتی خود و دیگران را تضمین می کنند و خودرو خود را حتما به زنجیر چرخ مجهز کنند.
 
مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان یاد آورشد: رانندگان می توانند با ارسال پیامک به ۱۰۰۰۲۴۱۱۴۱ سامانه  از وضعیت راههای استان زنجان باخبر شوند و همچنین می تواند تلفن گویای ۱۴۱ از وضعیت راههای استان باخبر شوند. 
 
مسعود خوشکام در ادامه از بهره برداری 45 کیلومتر از پروژه بهسازی و رویه آسفالت آزاد راه زنجان به قزوین خبر داد. 
 
وی تاکید کرد: پروژه بهسازی رویه آسفالت آزاد راه قزوین - زنجان به طول 45 کیلومترمی باشد و جزو طرحهای ملی می باشد. 
 
مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان به مشخصات پروژه بهسازی رویه آسفالت آزاد راه زنجان اشاره کردو افزود: 45 کیلومتر در دو لاین شمالی و جنوبی می باشد.  
 
خوشکام تصریح کرد:در حال حاضر آسفالت ریزی در عوارضی زنجان به قزوین لاین جنوبی و شمالی 15 تا 23 متر در حال اجرا است.  
 
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: تردد در کلیه محورهای مواصلاتی استان زنجان با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد.  
 
سرهنگ اصغر شیرمحمدی افزود: در حال حاضر به علت بارش برف و باران  ازدیروز  سطح جاده لغزنده است و تردد به کندی صورت می گیرد.  
 
سرهنگ شیر محمدی به همراه داشتن زنجیرچرخ، لباس گرم، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی را از الزامات رانندگی در فصل پاییز و زمستان عنوان کرد و گفت: رانندگان از سفرهای غیرضروری خوداری کنند.
 
وی به نتایج سفر فرمانده پلیس راه کشور به استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان 70 نقطه حادثه خیز شناسایی شده و عمده این نقاط ایمنی شدند.
 
سرهنگ علی اصغر شیر محمدی تاکید کرد: ایمنی نقاط حادثه خیز در استان نیاز به اعتبارات فراوان داردکه در این سفر برنامه بلند مدت برای ایمن سازی این نقاط تدوین شده است.
 
وی با اشاره به اینکه محور زنجان به قزوین بیشترین نقاط حادثه خیز را دارد گفت: در این میان بیشترین تصادفات هم در این محور رخ می دهد و رفع نقاط حادثه خیز در این محور نیاز به اعتباربسیار زیادی می باشد.
 
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: این محور چون در سراشیبی است و دید در آن بسیار سخت است باید هر چه زودترتمهیدات لازم برای ایمنی آن در دستور کار قرار گیرد.
 
سرهنگ شیر محمدی یاد آورشد: محور خرمدره به ابهر، کیلومتر 48 زنجان به بیجار که احتمال ریزش کوه وجود دارد، محور تهم به چورزق که پیچ تندی دارد و نقاط حادثه خیز در این محورها بسیار زیاد است.
 
وی یاد آورشد: در راستای رفع این نقاط حادثه خیز تابلوی محدودیت سرعت، چشم گربه ای، شیارهای لغزانده در این نقاط تجهیز شده  که در کاهش تصادفات در استان تاثیر خوبی دارد. 
 
رئیس پلیس راه استان زنجان، افزود: سه نوع نقاط حادثه خیز میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت است که در کوتاه مدت 95 درصد نقاط حادثه خیز ایمن سازی شده و در بلند مدت نیاز به اعتبارات زیادی می باشد. 
 
سرهنگ شیر محمدی افزود: ایمن سازی نقاط حادثه خیز در استان زنجان باعث کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان می شود.
 
سرهنگ شیر محمدی تصریح کرد: تجهیز محور زنجان به قزوین به سیستم روشنایی و تجهیز نیرو و خودرو از برنامه های بلند مدت پیش بینی شده برای این استان می باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.